Kristi, Odessa og ei lita babylue.

Den vesle babylua er strikka i Vikings Melkefibergarn på p.2,5 mm. Oppskrifta står i boka «Strikk til nøstebarn«, og finnes i både jente- og guttevariant. Det er luer med kjempegod passform på små hoder!

Knytesnorene strikker jeg så og si alltid i I-cordteknikk. For det første blir de pene, og for det andre er de behageligere for små babyhalser.

Lua ligger foreløbig i gave-kassen, den blir kanskje en del av gaven til en kollega som skal bli pappa til en liten gutt i sommer?

Odessa er ei tidligere «dille» som jeg «gjenoppdaga» sist helg. Et sånn raskt-å-lage-av-bare-et-nøste-prosjekt.

Garnet er Tuva fra Europris, og jeg har brukt p.3,5. Det er Grumperina som har designa lua, men oppskrifta finner du på norsk HER. Perlene jeg har brukt er nesten gjennomsiktige, og de blir tredd på garnet på forhånd.

Nå er det ikke like lett å tre perler med relativt små hull på garn av denne tykkelsen. Men med litt «juks» går det flott! Jeg trer en lang sytråd på ei lang synål, og fester sytråden til garnet. Så tar jeg perlene på ved hjelp av denne «livlina». Det går så flott, at!!!

Så var det Kristi, da!

Kristi er navnet på «forsidesokkene» i boka «Sock Innovation» av Cookie A. Når Kristi nå er vel i havn gjenstår det bare ett par som jeg ikke har strikka fra denne boka! Men det kommer, det kommer….

Jeg er jo forlengst ferdig med de 52 sokkeparene i 52ppiii, men klarte ikke å la være å ta utfordringen i Sock Innovation-alongen på Ravelry!

Sokkene blir også mai-bidraget til den andre alongen, SockDown. Der er temaet «travelling stitches», og det var det mer enn nok av her!

Sokkene er strikka i Cherry Tree Hill i fargen Pesto. Jeg har brukt lang rundpinne 2,5mm (Magic Loop).

Her er enda et bilde, og viss du besøker prosjektsida mi på Ravelry kan du se enda flere bilder.

Stikkord: , , , , , , , ,

9 kommentar to “Kristi, Odessa og ei lita babylue.”

  1. Lena Says:

    Så mye lekkert du lager!!! Nå har jeg tittet i bloggen din, og kommer nok til å stikke innom igjen:) Tar meg friheten til å linke din blogg i min jeg 🙂

  2. LivM Says:

    Så flittig du har vært. De sokkene er bare råfine. Jeg fikk plutselig stopp når det gjaldt Cookies sokker, men jeg skal strikke alle parene i løpet av året!

  3. Bittami Says:

    Du har jammen vært kjempeflittig – og så flotte de sokkene var:-) Ja, luene også, men siden jeg er i sokkemodus, så var det dem jeg la mest merke til:-)

  4. zirkona Says:

    Sukk, Kristiene er noe av det vakreste jeg har sett til føtter!!! Sammen med et Bexene er de i eliteklassen for meg iallefall!

  5. Pinnepenn Says:

    Så fine luer og sokker!

  6. Emme Says:

    Veldig mye fint her hos deg og takk for tipset ang. perlene 🙂

  7. hobbyvenn Says:

    Her var det masse fint. Odessa har jeg også strikket noen av, men det er lenge siden nå. Likte veldig godt sokkene du har strikket. Flott mønster og nydelig farge.

  8. Monai Says:

    Du lager så mye fint.Å de sokkene var bare sååååååå lekre.

  9. mimouna Says:

    Fine luer, og du er jo bare helt rå md sokkestrikkingene! Disse var lekre.

Legg igjen en kommentar

