I den sorte gryte…

Neida, ikke riktig ennå!

Men er det ikke ofte sånn at når du først får ei dille så føles det som om du «ramler oppi ei gryte»? Og akkurat nå er det «Lommetøffel-gryta» jeg er i. Tror jeg.

To par nye i helga, begge blå, men med litt ulik pynt. Det er en kollega som ønsker seg sånne.

I tillegg til disse to har jeg strikka to par pulsvarmere i helga, men foreløbig har jeg bare fått tatt bilde av det ene paret: Rasen.

Det er strikka på lang rundpinne 2,5mm (Magic loop) i Filcolana Indiecita 100% alpaca fleece fra 123knit, og er mai-bidraget i alongen på «Fingerless Glove Fanatics» på Ravelry. Det er for øvrig min første, men garantert ikke siste, «danske-handel»!

Jeg har gjort noen endringer i forhold til originaloppskrifta. Den største av dem er at jeg har strikka den andre vanten speilvendt av den første. Det er ikke så veldig vanskelig, i hovedsak strikker jeg bare diagrammet fra venstre mot høyre. Det betyr også blant annet at viss oppskrifta sier at to masker skal strikkes rett sammen, så strikker jeg SSK (slip, slip, knit) på den «speilvendte».

Denne helga har også bydd på nydelig vårvær – i alle fall sett innenfra og ut… Det vil si at det egentlig var ganske kjølig, og at det stort sett blåste stikker og strå!

Men likevel: det ble både hagearbeid og kaffekos i solveggen (godt i ly for vinden, vel å merke)!

Stikkord: , , , , , ,

3 kommentar to “I den sorte gryte…”

  1. Solveig Says:

    Det var jammen noen stilige pulsvanter. Du er virkelig god til å finne flotte oppskrifter.

  2. Elisabeth Says:

    Kjempefine! Hvilken pinnestørrelse har du brukt? Det ser så tynt og fint ut.

  3. teshastrikk Says:

    Takk, begge to!
    Ja, det er tynt alpakkagarn, så jeg har brukt p.2,5mm.

Legg igjen en kommentar

