I helga

var det faktisk ganske nydelig vær – når en satt inne på hytta og titta ut…

Når en kom ut oppdaga en fort at det var ganske kjølig (max. 7 grader, trur jeg) og en heller heftig vind.

På lørdagen var det etter måten folksomt i hytteparadiset: Studenten (Tøtta) var hjemom fra Bergen, og kom på besøk på hytta. Det samme gjorde Lille-storebror og Store-storebror m/samboer og alle tre ungene! Når vi plussa på med hyttenaboer og Svigerfar ble det en hel del…

Til tross for vinden ble det til at Farfar tok de to eldste Gullongene med en liten tur ut på sjøen. Farmor «tviholdt» på Veslegullet…

Men ikke ti ville hester kan holde Farmora vekke fra strikkepinnene:

To par lommetøfler, to par «kule» pulsvarmere, samt oppstart på et nytt sokkepar (blir det nr. 56, mon tro?).

Disse er strikka i Safirgarn fra Sparkjøp og pynta med hekla blomster og blågrønne perler.

De rosa lommetøflene under er strikka i Østlandsgarn fra Gjestal. Hva forskjellen mellom disse garnmerkene består i (utenom navn og produsent) er ikke lett å si.

Blomstene på de rosa tøflene er hekla i hvitt Mini Alpakka og perlene er mørkrosa.

Begge pulsvarmerparene er strikka etter oppskrift i boka «Luxury Yarn One-Skein Wonders». Det er ofte sånn med meg at når jeg «oppdager» noe nytt, blir det fort flere av samme sort. Disse har jeg også strikka en gang før…

Det hvite paret er i samme garn som sist, Cotanani fra Mirasol. Dette paret er litt større enn det første, så her måtte jeg bruke den «slumpen» med garn som var igjen fra forrige gang. Godt man aldri kaster noe…

Til alt hell oppdaga jeg «errata» på denne oppskrifta før det var for seint! Og ved nærmere øyekast er boka «pirfull» av feiltrykk! Det er ganske enkelt for dårlig!!!

Det brune paret er  strikka i Extra Merino (Schackenmayr nomotto). Det er enda litt tynnere enn Cotanani, så her har jeg justert enda litt for størrelsen.

Jeg har brukt lang rundpinne 4 mm til begge parene.

Utenom disse fire småprosjektene har jeg strikka litt på sånne litt større ting for at de ikke skal komme inn under kategorien «UFO»-er…

Og så har jeg starta på mitt nestsiste par fra boka «Sock Innovation» av Cookie A!!!

Det er Kristi, som også blir mai-bidraget i både Sock Innovation-alongen og Sockdown-alongen. Jeg har valgt Cherry Tree Hill, farge Pesto til disse.

Dessverre blir de ikke tellende i «52ppiii», i og med at de er par nr.56, minst…

Stikkord: , , , , , , , , , ,

9 kommentar to “I helga”

  1. Ann Karin Says:

    Harlige fine helg her også,men fy flate så kaldt. Nå vise gradestokken 2 grader så kansje det blir skraping av bil i mårå tidligt.
    Flåtte ting du har trylla fram i heljå.
    Friske fine fargar du har brukt.
    Når det gjelder garnet du har brukt er det vel bare navnet som er forskjellig.Gjestal produserer Sparkjøp sitt garn.
    Ønske deg ei fine nye uka.
    Klem!

  2. hisae Says:

    Så masse flott du har laget på hytta i helgen. Hespetreet ditt var kjempefint

  3. Bittami Says:

    Du har fart på pinnene:-) Og så mange fine ting du lager. Den boka du nevnte kunne jeg godt tenke meg, så jeg får kanskje se om jeg finner den.
    Ha ei flott uke!

  4. Torunn Says:

    Så mykje flott du har laga!! Ønskjer deg ei fin veke.

  5. zirkona Says:

    Flotte ting fra dine alltid-arbeidende hender!

    DER kom forsideparet – som nest siste par ut! Synes du må sende Cookie en mail når du har strikket alle mønsterne i boka. Tror neppe det er mange av dere!

  6. hobbyvenn Says:

    Kan virke som du har hatt den perfekte hyttehelg. Så mye du har fått strikket. Veldig fine ting også. Det grønne garnet ditt er kjempeherlig å strikke av. Jeg har strikket sjal og sokker i samme garn.

  7. Unni Says:

    Du har jammen lage mykje flott i helga. Flotte tøfler og pulsvanter 🙂

  8. Strikkelitol Says:

    så fine ting du har laget. Den blomstern som du har på lommetøflene dine er kjempe søt!

  9. strikketine Says:

    Hei Tesha, titta forbi en sen fredagskveld, ser du holder produksjonen oppe!
    De pulsvarmerne var stilige og «lettfrista» og «boksamlende» som jeg er gikk jeg sporenstreks inn på capris og bestilte luxury-yarn-one-skein-wonders! (Jeg har 101 dsigners one-skein-wonders og den er super!)
    Men jeg rekker vel å strikke ferdig nalu-pulsvantene mens jeg venter på den nye boka. Tusen takk for at du oversetter!
    God helg! 🙂

Legg igjen en kommentar

