Siste ukes sprell

Det er jo litt synd at 52ppiii er over, for dette hadde vært par nr. 54 i så fall. Det er Lindsay fra Sock Innovation av Cookie A.

De er strikka på p. 2,5 (Magic loop) i Regia Silk, i en skjønn gråblå farge. Siden jeg ikke er den helt store tilhengeren av wrap&turn (på Short Row), har jeg brukt en litt annen framgangsmåte både på hæl og tå. Det er instruksjonsvideo til teknikken her på YouTube.

Om de ikke er med i Plunge’n, så er de i alle fall med på to alonger på Ravelry, Sock Innovation og Sockdown.

Og bare så dere vet det: jeg har allerede meldt meg på neste års galskap, så her er det bare å følge med…

Så måtte jeg bare prøve å strikke Lepidoptera etter at jeg hadde oversatt oppskrifta til norsk. Denne gang er de strikka i hvit Sandnes mini Alpakka.

På Ravelry så jeg nettopp et enkelt, men fint pulsvarmerpar i en litt tykkere garnkvalitet.

Og under over alle under: jeg hadde boka oppskrifta står i sjøl!

Det er denne, Luxury Yarn one-skein Wonders.

Pulsvarmerne heter Cool Little Llama-silk Mittens, men mine er slett ikke strikka i noe silkelamagarn, altså.

Jeg har brukt Mirasol Cotonani i en off-white farge på lang rundpinnepinne 3,5 mm.

Bildet er tatt i hyttehagen i dag, så nå er vår-eventyret i gang!

Ellers har jeg strikka to par lommetøfler, ett i går og ett i dag.

Det siste paret har jeg ikke tatt bilde av enda, men her er det første:

Disse er strikka i Mor Aase på p.4. Blomsterpynten er hekla i hvit mini Alpakka og dekorert med blågrønne perler.

Det er en god kollega som skal få disse som en liten bursdags-oppmerksomhet.

Når jeg strikker lommetøfler bruker jeg denne framgangsmåten: Lommetøfler uten montering foran og bak. Ikke nok med at monteringen begrenser seg til sammenmasking midt under tøflene, de blir mye penere også på denne måten – syns nå jeg…

Stikkord: , , , , , , , , , , ,

12 kommentar to “Siste ukes sprell”

  1. nunne Says:

    Mange flotte ting ting du har laget i det siste.
    Beundrer alle de fine sokkene dine. Mange flotte par.

  2. Pinnepenn Says:

    Så fine sokker og pulsvanter. Det er så fint at du oversetter til norsk, da blir terskelen litt lavere for å sette igang med strikkingen.🙂

  3. strikkepinnen Says:

    Så mye fint du har laget. 54 par sokker!! du verden:)

  4. mimouna Says:

    Nydelige sokker og veldig delikate og fine pulsvarmere. Og godt å se at noen fortsatt strikker sokker etter å ha fullført 52 par. Jeg sliiiiter med de siste parene nå, urk.

  5. Strikkelitol Says:

    Duverden så mye fint du har laget! Tenk å strikke så mange par sokker…

  6. Loppelill Says:

    Så mye fint du lager, som vanlig🙂
    De gråblå sokkene var flotte!

  7. LivM Says:

    Nydelige blå sokker, hun lager jo så utrolig flotte oppskrifter. Fine pulsvanter også. De lommetøflene må jeg prøve. Takk for oppskrift. Ha en flott helg!

  8. Anne-Britt Says:

    Så herlige ting du lager. Masse flott. Sokkene var jo kjempesøte, og det nydelige babysettet under var nydelig.

  9. Bittami Says:

    Hei! Og takk for kommentar i bloggen min:-) Har du virkelig meldt deg på neste års plunge? Wow, for et pågangsmot… Og jeg ble virkelig litt fristet til å melde meg på jeg også. Men siden jeg har kjøpt hus og masse oppussing står for døren, så tror jeg at jeg står over et år. Men moro har det virkelig vært:-)
    Du strikker mye fint, det må jeg si. Jeg strikker ganske mye jeg også, men har nå så mange halvferdige prosjekter, at jeg får lite å vise fram…hihi:-) Slik er det noen ganger for meg, men de blir nok ferdige en gang.
    Ønsker deg en flott søndag videre, så blogges vi nok en annen gang:-)

  10. Henriette Says:

    Nydlige sokker,og fine pulsvarmere. I det hele tatt,MYE flott du lager.

  11. Elisabeth Says:

    Kjempefine sokker!🙂 Var det den sock innovation boka det var så mye feil i? Vurderer å kjøpe den, men ble litt usikker..

  12. teshastrikk Says:

    Takk for alle de hyggelige tilbakemeldingene jeg får fra dere!
    Til Elisabeth: Det var ikke den boka jeg mente denne gangen, men siden du spør, så er det temmelig mye feil i Sock Innovation også! Altfor mye til å være ei så flott bok og et så stort forlag.
    Trur Cookie A bytter forlag til neste bok som er «rett rundt hjørnet». Heldigvis er det ei nettside med rettelser, så jeg har gjort det til en vane å sjekke den før jeg setter i gang.
    Når det er sagt: Boka er super! Kan anbefales på det varmeste!!!

Legg igjen en kommentar

