Vognteppe til Litimor

Vognteppe eller findyne, det blir hipp som happ.

Denne har jeg holdt på med ei stund, ikke fordi den var så arbeidskrevende, men fordi det er fort gjort å gå litt lei. Spesielt på slutten med all «trinsingen». Jeg prøvde riktignok med litt veksling i arbeidet her også, men det bare er sånn at mesteparten av trinse-syningen må gjøres til slutt.

Det var ikke lett å få tatt noe skikkelig bilde av dyna, men den er skikkelig søt! Mønsteret har jeg lånt av Svigers, som har sydd til to av sine barnebarn.

Jeg er nesten ferdig med puta også, det var nemlig den jeg starta med for å «børste støv av» hardangersømsbroderinga mi.

Sa jeg at jeg har holdt på fra og til ei god stund? Joda, jeg gjorde jo det. Her er prosjektet blogga for først gang, men da var ikke Liten født, så da måtte det jo være litt hysj-hysj. Og det var faktisk noen som allerede da lukta lunta! Sjølsagt noen ringrever av noen bestemødre…

I skrivende stund ligger også det gammelrosa strikkesettet til tørk, der mangler bare sokker. Jeg likte ikke de «skoene» som hørte til, så jeg må finne på noe annet.

Og så har jeg strikka ei lita lue, det er fort gjort når mamma’en forteller at Litimor trenger det. Oppskrifta står i boka «Strikk til Nøstebarn«, der er det mange fine, praktiske oppskrifter!

Lua har jeg strikka i Løve Baby og Hosegarn, til picot-heklekanten og I-cordsnora har jeg brukt en liten rest Opal Crazy.

Stikkord: , , , , ,

12 kommentar to “Vognteppe til Litimor”

  1. MayM Says:

    Nydelig hardagersøm

  2. LivM Says:

    Fin lue og lekker dyne. Slik hadde jeg til mine barn, det var min mor somlagde det. Jeg hadde jenter og derfor hadde jeg et rosa silkestoff inni dyna. Da kom mønsteret veldig fint frem.

  3. Sommertid Says:

    Det ble litt av en fin dyne ja..mye pirkearbeid tror jeg…syns å minnes det fra den gangen vi fikk opplæring av hardangersøm på videregående..
    Og det er kjekt med slike oppskrifter som er lette og samtidig at produktet blir anvendelig og fint.
    Ha ei fin kveld videre🙂

  4. Marit Says:

    Så fint dette settet ble.
    Jeg hadde en aning da du viste det påbegynte arbeidet.
    Har sydd noe liknende til mine små.
    Det er lett å si ja når mødrene spør om noe til sine små.
    Flott strikkesett og. Så smart med den kanten til snor på luen.
    Takk for tips og takk for hilsen i bloggen min.

  5. Anne-Britt Says:

    Så nydelig. Vakkert mønster

  6. Astrid Says:

    Hajo på du!
    Den findyna ble lekker,tenker den blir godt mottatt!! Får litt lyst til å sy hardangersøm igjen,men når GARN daler ned i postkassen så MÅ det prioriteres.Eller hur?????
    Klem fra svigers!!!!!!

  7. hobbyvenn Says:

    Du v erden så nydelig dyne. Et riktig praktverk som kan gå i arv. Søt lue også.

  8. zirkona Says:

    Hardangersøm er flott, som findyne til ei lite tulle ble det fantastisk! Lekkert mønster og så pent gjort! Måtte klikke på bilde og nyte det hele i stort format.

    Likte svært godt kanten på lua.

  9. strikkefrua Says:

    Der er hemmeligheten ja.
    Så flott det ble.

    Takk for hilsen i bloggen min også.

  10. Ranja Allen Says:

    Vet du hvor jeg kan få tak i den mønstra til vognteppe?
    Kan svigers scanne det og du sende det til meg?
    Det var SÅÅÅ nydelig. Har lyst å sy det til mitt nye tante-barn som snart kommer.

  11. Anne Berit Egeland Says:

    For et nydelig vognteppe i hardangersøm! Skulle gjerne hatt mønster til det. Er det mulig å få det tilsendt på f eks mail? Venter barnebarn……dette er virkelig et flott arvestykke å gi bort.

  12. teshastrikk Says:

    Tusen takk, Anne Berit! Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg for jeg har ikke mønsteret, jeg hadde bare lånt det. Lykke til!

Legg igjen en kommentar

