En deilig påskeferie på hytta er over…

… men trøsta er at det går mot vår!

Det ble litt «fra hytte til hytte» for Svigers og meg som seg hør og bør i påsken. Litt optimistisk hagearbeid for å hjelpe staudene til å se våren ble det også.

Og sjølsagt har jeg fått strikka litt…

Litt på Cobblestonegenseren til Min Kjære, litt på Sommersettet til Liten (3 uker i forgårs!), men mest småting:

MILO – fra Sock Innovation av Cookie A

Disse er strikka i et alldeles herlig garn, Cascade Heritage (farge: Cinnamon) på p. 2,5 mm (Magic Loop). De «fyller» tre funksjoner denne måneden:

  • Aprilsokkene i Cookie A-alongen Sock Innovation
  • Aprilbidrag i Sockdown (Sock Knitters Anonymus)
  • Par # 51 i 52ppiii

Legg merke til den spesielle baksida:

Ellers har det gått i pulsvarmere:

NALU

Disse er marsbidraget i alongen på Fingerless Fanatics (Ravelry, sjølsagt). Jeg endte opp med fem par totalt, og tillatelse fra designeren Leila Raabe (Sparrowhawk) til å oversette oppskrifta til norsk!

Også disse er strikka i Lerke, med litt god beregning går det akkurat ett nøste…

ADUMBRATE

Disse lekre pulsvarmerne er designa av Hunter Hammersen, som også har designa flotte sokker.

Jeg har strikka dem i flerfarga Online på p.3 mm. For en gangs skyld har jeg «nøsta meg fram» til å få begge vantene like. Det funka bra.

LEPIDOPTERA

Også disse har jeg strikket før, men kommer nok til å strikke mange flere! Disse er aprilbidrag i Fingerless Fanatics, og også disse er jeg i ferd med å oversette til norsk, med tillatelse fra designeren Allison Van Zandt.

Stikkord: , , , , , , , ,

6 kommentar to “En deilig påskeferie på hytta er over…”

  1. Ann Karin Says:

    Takk for besøke i bloggen min.
    Nok ein gang masse fint frå deg. Du er jo heilt enorm. Trylle fram så skrekkeligt mången fine sokker og pulsvarmere. Forstår itje koss du får det til.Eg syns det e så vanskeligt med sånne mønster.
    Eg er snart ferige med mine første sokker med magic-loop. Du skal veta du har vore møye i mine tankar mens eg har holdt på. He,he heilt slette sokkar da,men dei va i str 43-44 så det tok litt tid. ( Eg tenke på deg kvar gång eg høyre orde magic-loop da.)
    Ønske deg ei fine nye uka.
    Klem frå Ann Karin

  2. Janicke Says:

    Hei hei. Så mye flott du har strikka. Kjempeflott blogg! -Janicke

  3. strikkefrua Says:

    Nydelige sokker, og de hvite pulsvantene også.
    De andre også, alltid pent arbeid, men de to første er bare helt spesielle.

    God vår:)

  4. AnitaK Says:

    Så masse fint du har strikket. Nå får jeg enda mer på todo lista ser jeg🙂

  5. zirkona Says:

    Nyydelige arbeider, men de sokkene!! Jeg falt fullstendig!

  6. Heidi Says:

    Vanvittig vakre pulsvarmere og stilige sokker🙂

Legg igjen en kommentar

