Blue Step Baby Booties

Sånne små nyfødte bebiser har en tendens til å sette fyr på en allerede nærmest rødglødende strikkeinteresse!

Nå «støvsuger» jeg markedet etter små og store strikke-eventyr…

Her er et par Blue Step Baby Booties, funnet på det utømmelige strikkehimmelriket Ravelry:

De er strikka i en liten rest Regia Silk, du trenger bare ca. 16 gram. Siden fargen var såpass mørkeblå valgte jeg å «stashe» sokkene opp litt med en silkeblomst.

Og så har jeg dradd litt garn til hus igjen… Jeg bare «falt» for et nydelig sett fra SandnesGarn sitt hefte «det første året». Det er i en lys (grå-)rosa farge.

Garnet er Sandnes mini duett. Det prøvde jeg for litt siden på et par pulsvarmere, og det frista absolutt til gjentagelse!

Her er heftet:

Ved å klikke på bildet av heftet kan du «se inni» det.

Til høyre er det settet jeg har tenkt å strikke (først). Viss du klikker på bildet av settet finner du flere opplysninger om det.

Gjett om farmor gleder seg til påskehåndarbeidet sitt?!?

Stikkord: , , , ,

9 kommentar to “Blue Step Baby Booties”

  1. zirkona Says:

    I tillegg til å være såå søte ser de sokkene virkelig geniale ut! Ser ut som de sitter godt på foten.
    Mer kos enn et slikt håndarbeid mens tankene går til det herlige gullet går det vel nesten ikke an å tenke seg…

  2. nunne Says:

    Disse små sokketøflene var så herlige.
    Gratulerer med ei lita frøken.
    Flott det settet du har tenkt å strikke.

  3. Sommertid Says:

    Den oppskriften på sokkene har jeg hatt liggende i «arkivet» mitt lenge..men nå i påsken så skal jeg se å få strikket et par, nå er jo baby mars født.
    Mye fint i heftene..så her er det litt for enhver.
    Ha en fin helg🙂

  4. Xhantippe Says:

    Så flotte babysokker du har strikket. Veldig mye fint her i bloggen din. Ha en riktig god helg.

  5. mimouna Says:

    Og der endte nok et sokkepar i køen min. :o) De er jo kjempesøte da.

  6. Nunne Says:

    KOSELIG BLOGG…..

  7. Unni Says:

    Kjempefine sokkar du har strikka.
    Nydelig sett du skal strikke🙂

  8. Ann kristin Says:

    Hei søte dem blå var. Vil gjærne ha oppskriften på den

  9. teshastrikk Says:

    Takk for flotte kommentarer!
    Til Ann Kristin: Det er lenke til oppskrifta i innlegget! Så det er fritt – fram! Lykke til…

Legg igjen en kommentar

