Mini-Yummies

Farmor si «Storejenta» falt pladask for farmors pulsvarmere. Sånne ville hun gjerne ha!

Helst turkise eller lyseblå…

Jeg hadde tilfeldigvis en rest på 30 gram (ca. 125 meter) Løve Baby og Hosegarn liggende. Siden det er en god del tynnere enn de garntypene jeg strikker «voksen»-utgavene i satsa jeg på at det kom til å passe ei sjuårings hender.

Jeg la derfor opp og strikka akkurat som vanlig, på lang rundpinne 2,5 mm, men sjølsagt litt kortere.

På grunn av en liten usikkerhet om jeg hadde nok garn eller ikke, strikka jeg begge på en gang. Da er det lettere å justere mot slutten.

Og garnet holdt – akkurat så vidt. Ikke mer til overs enn de trådendene jeg festa til slutt!

Fargen «lyger litt» på det øverste bildet, det er bildet av det ferdige paret som har riktig farge.

Så får vi bare håpe at den nybakte Storesøster blir fornøyd!

Stikkord: , , , ,

10 kommentar to “Mini-Yummies”

  1. LivM Says:

    Skikkelig flotte ble de!

  2. MayM Says:

    Nydelige og flott farge

  3. mimouna Says:

    De ble fine! Jeg ender også ofte opp med bare nok tråd til å feste. Veldig kjekt å få utnyttet alt garnet. :o)

    Du lager jammen mye flott, måtte scrolle og kikke langt nedover når jeg først var innom.

  4. pringeling Says:

    De var kjempefine!

  5. Epletreet Says:

    ÅHHH, veldig fine!
    Hvilket mønster har du brukt?

  6. teshastrikk Says:

    Takk for fine tilbakemeldinger!
    Til Epletreet: Jeg har (nok en gang) brukt «Linda K’s Yummy Mummy Wristwarmers» (aka: Yummy Mummies). Oppskrifta har jeg oversatt fra engelsk, og du kan fritt laste den ned fra bloggen min viss du vil!

  7. AnitaK Says:

    Det var skikkelig fine pulsvanter! Nå har jeg lasta ned oppskrifta så forhåpentligvis tar det ikke så lang tid før jeg kan komme i gang med slike jeg også 🙂 Ha en flott dag

  8. hobbyvenn Says:

    Gratulerer med nytt barnebarn. Så spennende.

    Det blir nok en stolt storesøster som får så fine pulsvarmere vil jeg tro.

  9. Dorthe Says:

    De er kjempefine:) Nydelig farge:)

  10. Emme Says:

    Nydelige pulsvanter i lekker farge 🙂

Legg igjen en kommentar