49/52 + bølger både her og der…

Litt kryptisk?

Par nr. 49 er Waving Lace Socks, og her skvulper bølgene rundt beina…

Pulsvarmerne heter Nalu – på Hawaii betyr det kort og godt «bølge»!

Først til sokkene, disse er marsbidraget i Sockdown, Sock Knitters Anonymus på Ravelry.

Oppskrifta har jeg fra boka «Favorite Socks».

Garnet er tynt ullgarn fra Hifa (Hillesvåg Fabrikker). Som vanlig har jeg strikka på en lang rundpinne 2,5mm (Magic loop).

Pulsvarmerne, Nalu, er marsoppgaven i pulsvarmeralongen i den nye gruppa jeg har blitt med i på Ravelry.

Originalen er strikka i Heilo, men jeg valgte Lerke, et annet garn fra Dale. Det er 52% merino ull og 48% bomull. Et alldeles herlig garn både å strikke med og ha på seg.

Her brukte jeg lang rundpinne 3 mm.

Disse var så raske å strikke og «bølgen» ble så dekorativ at jeg er halvveis på par nr.2, denne gang i svart Lerke.

Apropos pulsvarmere: på fredag hadde jeg med meg fire par fra «ferdig-kassen», og opplevde at alle parene «ble revet bort».

Som forventet gikk de svarte parene først!

Stikkord: , , , , , , ,

9 kommentar to “49/52 + bølger både her og der…”

  1. Sommertid Says:

    Så herlige pulsvanter. Har lagt de til på kø lista mi på ravelry. De må jo bare prøves ut. og med magic loop så går jo det fort og greit sikkert…2 på en gang !
    Ha ei fin helg🙂

  2. Maibritt Says:

    Lekre sokker og nydelige pulsvanter.
    Ønsker deg samtidig en fin helg.

  3. Wenche/chawo Says:

    Kjempefine sokker og nydelige pulsvanter ,du har tryllet frem med strikkepinnene.

  4. Bittami Says:

    Herlige sokker – tenk par nr. 49:-) Da ser du snart enden på «galskapen» Jeg har 7 par igjen, og det er nesten motvillig jeg tenker på det…
    Flotte pulsvanter – og ja; Lerke er helt vidunderlig.
    God helg videre!

  5. Dorthe Says:

    Kjempefine bølger:)

  6. MayM Says:

    Flotte begge to

  7. Helen Says:

    Så nydelege pulsvarmarar! Og dei sokkene var jo kjempefine:)

  8. Emme Says:

    De sokken er jo bare helt lekre! Det samme er pulsvarmerene🙂

  9. Elisabeth Says:

    Kjempelekkert!!! Og gratulerer!!! Så kjekt!

Legg igjen en kommentar

