Småting…

… bare fordi!

Først et par lommetøfler,

bare fordi det var lenge siden sist,

og fordi jeg hadde dette enslige gule nøstet Juvel liggende (impulskjøp – salg),

og fordi jeg håper at Tøtta mi vil rappe dem når hun kommer hjem fra Bergen på sin vinterferie…

Så et par pulsvarmere, bare fordi mønsteret så så fristende ut

og fordi jeg venter på mars-«oppdragene» i sokkealongene på Ravelry

og fordi jeg tilfeldigvis hadde et nøste lilla Sandnes Mini Alpakka liggende.

Lommetøflene er altså strikka i Juvel, på p.4 (lang rundpinne = Magic Loop). Det er den varianten av lommetøfler uten montering foran og bak, bare sammensying midt under. Det gikk akkurat et nøste til dette paret.

Blomstene oppå er hekla i en rest California Salida og dekorert med lilla perler inni.

Pulsvarmerne er strikka i Sandnes Mini Alpakka på p. 2,5 (lang rundpinne) etter oppskrifta Lepidoptera (sommerfugl) som jeg fant på Ravelry.

Stikkord: , , , , , ,

10 kommentar to “Småting…”

  1. Dorthe Says:

    Så mange fine småting:) Ha en riktig fin helg:)

  2. MayM Says:

    Flotte begge deler.

  3. tøttå Says:

    Guuuuuuuul!

  4. teshastrikk Says:

    Diiiine!

  5. amylin Says:

    Så fine pulsvanter. De fikk jeg også lyst til å strikke. Tror jammen jeg har et nøste alpakka liggende, også.

  6. strikkefrua Says:

    Så flotte ting du har laget. Vil tro tøtta stikker av med både det ene og det andre.
    Og jeg er den lykkelige eier av et nydelig sokkepar. I yndlingsfargen min tilogmed.

  7. Marit Says:

    Er innom deg med spredte mellomrom.
    Du lager så masse fint og skriver så fint om arbeidet.
    Blir i godt humør når jeg leser.
    Takk for besøk og for fine ord i bloggen min.
    Ønsker deg en fin helg.

  8. Strikkelitol Says:

    Kjempe fine lommetøfler og pulsvarmere!!

  9. zirkona Says:

    De pulsvarmerne var lekre. Kanskje de må på gjøre-lista?
    Lommetøflene dine er herlige! Vet det godt, for det har flyttet inn et par her også!

  10. Ann Karin Says:

    Å bare fordi…. du lage såååå møye fint. Må eg få lov og kommentera alt det fina du lage. Nydelige ting.
    Klem!!

Legg igjen en kommentar

