Isskrapevott og … Yummy Mummies

igjen!

Regner jo med at de får bein hender å gå på! Grunnen er at jeg strikka forrige par to-på-en-gang, og da hadde jeg jo to rester igjen. Akkurat nok til enda et par to-på-en-gang.

Så da er disse også strikka i svart Sandnes Mini Alpakka på lang rundpinne 2,5 mm.

Isskrapevotten er strikka i restegarn, så her er det endelig litt «garnslanking» på gang!

Jeg har brukt Sportsgarn fra Trysilgarn og Safirgarn i tillegg til Gjestal Orkide (pelsgarn), og på p.6 går det ganske radig.

Oppskrifta finner du i Madeviks blogg, jeg har brukt den flere ganger.

Jeg strikka votten litt kortere enn det som er oppgitt.

Første toving på 40 grader var litt for forsiktig. Den andre på 60 grader var muligens litt for mye, men etter litt trekking og tøying ble jeg ganske godt fornøyd.

Det håper jeg «lillebroren» min blir også, denne havner i pakken han skal få til bursdagen sin. Hysj…

Stikkord: , , , , , , ,

8 kommentar to “Isskrapevott og … Yummy Mummies”

  1. Hanne Says:

    Fint mønster på pulsvantene😀 god helg🙂

  2. hobbymegher Says:

    Knallfine pulsvanter!!!
    de isskrapevottene er jo geniale.🙂

  3. Emme Says:

    De pulsvantene er så lekre og skrapevotten er jo helt knall i dette vinterlandet vårt🙂

  4. elin.71 Says:

    Kjempe flotte pulsvarmere og flott vott😀

  5. Strikkelitol Says:

    Kjempe fine pulsvarmere! Genial is-skrape vott! Skulle hatt en slik på lur i bilen, takk for link til mønster!

  6. lillebror Says:

    Takk for isskrapevotten m/skrape og de gode strikketøflene storesøster😉

    Hilsen «lillebror»

  7. brito Says:

    Ønsker SÅ STERKT å lære å strikke to sokker/Pulsvanter samtidig!!!
    Har prøvd å finne frem til dette på u-tube, men finner ikke det jeg er ute etter…
    Har du en måte liggende?
    brito
    Takk for svar!

  8. teshastrikk Says:

    Hei, brito!
    Jeg unner deg så virkelig å knekke den koden også! For det er bare det det er snakk om. Her er en videosnutt som er ganske instruktiv: http://www.youtube.com/watch?v=LLJxSZSPJD0&feature=player_embedded#
    Det er ikke akkurat slik jeg starter, men det spiller ingen rolle.

    Vet det finnes en billedserie også, skal se om jeg finner den igjen!

    Lykke til!

Legg igjen en kommentar

