Fratello

Helt siden september

har jeg med mer eller mindre jevne mellomrom gått og klappet på det sjokoladebrune Wollmeise-garnet i Fratello-pakken jeg kjøpte fra Yarnissima.

Nå i februar bød det seg en utmerket anledning til å få gjort noe mer enn bare å klappe og kose…

I Sockdown-alongen på Ravelry (Sock Knitters Anonymus) var Yarnissima som designer en av utfordringene.

Fram med garn, oppskriftshefte og rundpinne 2mm…

Sokkene er strikka i størrelse Large, med tanke på «minstegutten» (ja, liten og liten – det kan jo diskuteres…).

De er strikka fra tåa og opp, men siden jeg ikke liker den «originale» short-row tåa, valgte jeg Judy’s Magic Cast On.

Det er den måten jeg vanligvis strikker tå-opp sokker på. Det fungerte godt denne gangen også.

For å få elastisk nok avfelling brukte jeg (også denne gangen) «Jeny’s Surprisingly stretchy Bind-off«.

Disse sokkene er også ett skritt videre mot målet i sokkegalskapen min: par # 44 (av 52). Og enda er det leeenge igjen til slutten av mai!

Her på prosjektsida mi på Ravelry er det flere bilder.

Stikkord: , , , , , , ,

12 kommentar to “Fratello”

  1. Pinnepenn Says:

    Så flotte sokker!

  2. Smarie Says:

    Kjempeflott sokker ;o))

  3. "nunne" Says:

    Flotte sokker du har strikket denne gangen også.
    8 par igjen så er du i mål.

  4. hisae Says:

    Flotte sokker i lekker brunfarge

  5. rigmor Says:

    utrolig flotte sokker!! Stilig med mønster og vrang masker, og en utrolig fin farge på garnet!!!!
    Ha en flott uke videre!!
    Og lykke til med resten av sokkene fremm mot mai!!

  6. MayM Says:

    Nydelige sokker og flott farge på garnet.

  7. Emme Says:

    Fantasktisk flotte sokker og så har jeg lært noe idag også🙂 Nemlig Magic Cast on🙂

  8. Wenche/chawo Says:

    Jeg tar av meg hatten for deg og sokke strikkingen din.Nydelige sokker denne gangen også.

  9. teshastrikk Says:

    Neimenn!!!
    Her var det ramla inn mange kjekke og oppmuntrende kommentarer!
    Tusen takk, alle sammen!

  10. hobbyvenn Says:

    Så fine sokker du har strikket. Han blir nok fornøyd nå gutten din.

  11. zirkona Says:

    Regnestykket her var enkelt:
    Flott mønster + nydelig farge + dyktig strikker= perfekt!

  12. Sommertid Says:

    Du er en skikkelig racer blitt på sokkestrikking. Og det er alltid magic loop ser jeg..jeg bruker den metoden jeg også..TAAT.
    Men slike intrikate sokkemønstre har jeg hittil ikke klart…bare rekket opp en del varianter..holder meg til «gamle kjedelige mønstre» da blir det iallefall noen sokker utav det.
    Takk for besøket på bloggen og hyggelig kommentar.
    Ha en god kveld videre🙂

Legg igjen en kommentar

