Safir-alongen!

Her er utgangspunktet for hele Safir-alongen på Trådsnella:

Min gode, «gamle» venn Strikkefrua fikk den kreative idéen å kjøpe helt likt garn (type, mengde, farge) til seg sjøl, Zirkona og undertegnede. Typen var Safirgarn fra Sparkjøp, mengden var to nøster orange, to grønn og tre multi (orange og grønn).

Oppfordringen som fulgte med (i tillegg til frosken!) var enkel og klar: lag noe av dette garnet, og la oss se hvor ulike resultater vi får ut av det!

Det hun nok ikke helt forutså var at vår felles venninne Zirkona «tente» sånn på den idéen at hun ville involvere enda flere i den kreative «leken». Men verken hun eller jeg var vanskelige å overtale da Zirkona skisserte planen for oss.

Så nå er i alt 101 likesinnede, håndarbeidsglade dalmatinere damer fra det ganske land i full sving på Trådsnella!

Det er helt utrolig!!!

Fristen, eller WOW-datoen er 2.mars, men allerede nå strømmer fantastiske, flotte, fantasifulle bidrag inn på Visningstråd for Safiralongen.

Vår «egen» frist var ut januar, og nå er vi nok ferdige, alle tre. Og jeg er veldig spent på å se de to andres løsning av «oppgaven»!

Sjøl vakla jeg ei stund før jeg satte i gang. Jeg var innom flere «løsninger» i tankene, og starta på minst ett prosjekt som ble forkasta.

Til slutt valgte jeg å strikke (ja, jeg kunne jo ha hekla også…) noe jeg likevel hadde tenkt å lage.

Farmors Gullgutt hadde vokst utav ullbuksa si, og er det noe den gutten vet å sette pris på er det varmt og godt ulltøy vinterstid! Men så var spørsmålet: hva ville han si om fargene?

Det var jo bare en ting å gjøre: spørre

«Kuuult«, sa 4 1/2 åringen!!! Og da var det bare å sette pinnen i sving!

Jeg valgte å strikke hoveddelen i multi, og det gikk nesten.

Jeg måtte begynne stripene litt tidligere enn jeg hadde tenkt.

Begge beina er strikka på en gang, i striper med fire omganger i hver farge.

Så var det å strikke og strikke til garnet nærmet seg slutten.

Jeg har ikke prøvd buksa på Gullongen enda, men jeg antar at den er ca. 5-6 år i størrelse, så da er den muligens litt i største laget.

Helt nederst valgte jeg å slutte av med orange på det ene beinet og grønt på det andre beinet – bare for moro skyld! Jeg har felt av med Italiensk (eller sydd) felling, fordi den er både elastisk og fin å se til:

Så nå gjenstår bare tre ting:

  1. Presentere resultatet til de to andre.
  2. Vise resultatet til de øvrige 98 «snellene».
  3. Overlevere buksa til den framtidige brukeren!

P.S.: Jeg hadde ca.10 gram til overs…

Stikkord: , , , , , ,

10 kommentar to “Safir-alongen!”

  1. strikkefrua Says:

    Stilig.
    Eller for å være enig med gullgutten, kult.
    Ja, den ble stor den utfordringen jeg sendte ut. Og så gøy da, det har blitt så mye fint og mer venter vi på. Jeg har ikke fått tatt bilder enda, har akkurat kommet hjem. Ikke fått sydd for heller i den ene delen. Også var det jeg som satte fristen vår:)
    Sånn kan det gå.
    Hils til godgutten.

  2. hobbyvenn Says:

    Så flink du har vært. Denne blir jo både myk, varm og praktisk.

  3. "nunne" Says:

    Kuuul og flott bukse du har strikket. God og varm til gullgutten denne.

  4. zirkona Says:

    Frisk og flott bukse! Gullgutten kommer til å ha masse glede av denne!

    Falt som du har skrevet helt for ideen. Er glad flere fikk muligheten til å være med på dette. Er så imponert over arbeidene som stadig dukker opp i tråden du har linket til over. 101 damer har tatt utfordringen så det suser!!!

  5. Strikkelitol Says:

    Så morsom utfordring! Buksa ble kjempe tøff :o)

  6. Wenche/Chawo Says:

    Så tøff bukse ,du har strikket i friske fine farger.

  7. Marit Says:

    Artig med sånne utfordringer som virkelig tar av! Lykke til med prosjektene!

  8. randi Says:

    Neimen saa artig!!

  9. Ann Karin Says:

    Kuuuult!! Ja denne ullbuksa blei kule. Kjempe kjekke along.
    Eg syns den videoen. Vesla strikker vrangmasker og va Kuuuule. Ska eg strikka ein omgang eg nå. Harlige dialekt ; )) Koselige video.
    Vil ønska deg ei fine helg Tesha.

  10. Anne-Britt Says:

    Så stilig. Masse fint i bloggen din

Legg igjen en kommentar

