Bex = bære lekkert!!!

Bex, fra boka «Sock Innovation» av Cookie A er en skikkelig utfordring, og januarsokkene i alongen ved samme navn på Ravlery. De er også par # 43 i Sokkegalskapen min.

Som nevnt har jeg «gru-gleda» meg til disse. Nå er de ferdige, og jeg er kjempefornøyd!

Her er det fletting og flytting av masker på hver eneste omgang, ikke et eneste «hvileskjær». Så da jeg etter en litt intens Bex-periode kjente at jeg hadde vondt på en litt merkelig plass på høyre pekefingertupp trodde jeg nesten ikke mine egen øyne da jeg så at det faktisk var et gnagsår!

Sokkene er strikka i Regia Silk på lang rundpinne 2,5 (Magic Loop).  Sånn fletting og flytting sliter på mer enn pekefingeren, det går også utrolig mye garn. Så mot slutten strikka jeg bokstavlig talt om kapp med resten av garnet!

Hadde jeg garn til overs?

Neppe!!!

(2,19 meter av de 400 metrene jeg hadde til rådighet).

Jeg har mange flere bilder på prosjektsida mi på Ravelry (men for å se dem må du være medlem der)!

Stikkord: , , , ,

22 kommentar to “Bex = bære lekkert!!!”

  1. Fjellfrua Says:

    Stilige.🙂

  2. Randi Says:

    Kjempestilige. Har mønsteret og boka jeg også, men har ikke våget meg til å begynne enda
    Spennende å se alle de fine tingene du lager

  3. hobbyvenn Says:

    Du verden for et flott arbeid. Nydelige sokker… Nå har jeg kost meg lenge på bloggen din, og her kommer jeg inn igjen snart. Linker til siden din på bloggen min jeg, si ifra om du vil jeg skal slette den igjen… Fortsatt god søndag.

  4. hisae Says:

    De ble bare rålekre og nydelige, flotte i hvitt

  5. astrid Says:

    Så mye fint du strikker.
    Dei sokkene var bare skjønne.
    Du har også mange fine engler ser jeg.
    Min mor strikket slike engler som du har til venster i bilde.
    Men jeg har ingen slike i min samling.
    Må nok tipse henne om det.
    Koselig at du ville være på i min lille jubileumstrekning.
    Ønsker deg ei riktig god uke🙂

  6. Emme Says:

    Så nydelige de er og så komplisert det ser ut, fantastisk!

  7. rigmor Says:

    utrolig flotte!!!!
    flott arbeid!!!

  8. LivM Says:

    Rålekre ble de!!! Jeg har ikke kommet så langt i boka enda, men jeg har tenkt å strikke alle parene.

  9. Pinnepenn Says:

    Så nydelige sokker! Det ser ut til at de er verd strevet.

  10. Krøllemikkel Says:

    De sokkene var rålekre.
    Imponert over antallet sokker som blir strikket.
    Ønsker deg en kreativ uke.

  11. "nunne" Says:

    Kjempeflotte sokker. Gjorde seg i hvit, mønsteret kom så fint fram.
    Har den boka jeg og, men disse har jeg ikke våget meg på enda.

  12. Stine Says:

    Å jøye meg, for en jobb du har hatt. Får litt angstfornemmelser bare jeg ser bilder av dem, for jeg misliker sterkt å strikke fletter. Men det ble utrolig fine!

  13. Zirkona Says:

    Vakrere blir det ikke! Et nydelig stykke arbeid!

  14. Solveig Says:

    Utrolig lekkert resultat – bra du fikk nok garn. Disse må du vel spare til spesielle anledninger.

  15. randi Says:

    Fantastiske sokker! Så flink du er!!

  16. Muffin Says:

    Måtte inn på «ravelriet» for å titte – og du slette min tid så mye du har strikket! Bex-sokkene føyer seg inn i serien av fantastisk flotte strikketing, jeg bøyer meg nesegrus!

  17. Hannesol Says:

    Nydelige sokker!! Takk for oppskrift til lue under her🙂

  18. Loppelill Says:

    Så flotte sokker!

  19. Jogusi Says:

    Så kjempefine sokker. Ikke min tålmodighet å strikke slike. Takk for besøk i bloggen min. Ha ei fin uke.

  20. Liv Irene Says:

    Helt aldeles nydelige sokker! Og for en tålmodighetsprøve:)

  21. astrid Says:

    Hei.
    Du vant på Give awayen min.
    Send meg adr din så kommer det en liten ting i postkassen om noen dager. Min epost er astomanders_55@hotmail.com

  22. Strikkelitol Says:

    Duverden det var fine sokker!!

Legg igjen en kommentar

