Mer inn enn ut…

Jammen godt jeg ikke har noen nyttårsforsetter om «ikke å kjøpe mer garn før»…

Inn:

2 hesper Cascade Heritage, farge Cinnamon (kanel) kjøpt på salg hos «Strikk innom«.

1 nøste Online Supersocke 6-fach, bare fordi jeg likte fargen.

og Sokkepakken fra Projo:

Ut:

Tja, bare denne ene, som «sneik i køen» etter en tekstmelding som fortalte at farmor sin gullgutt frøys på kinnene i ekstremkulda.

Det er en balaklava (også kalt finlandshette) som kan brukes som ei vanlig lur med oppbrett.

Den er strikka i Viking Sportsragg på rundpinne 3 (Magic loop). Det gikk med nokså nøyaktig 2 nøster.

Så alt i alt: mer inn enn ut hittil…

Siste: Tusen takk for alle de hyggelige henvendelsene om oppskrift på balaklava’en! Nå har jeg skrevet den ned, du kan laste den ned her: Tøff i kulda.

Stikkord: , , , , , ,

18 kommentar to “Mer inn enn ut…”

  1. amylin Says:

    Fine luer, og den lua a la finlandshette, er jo kjempepraktisk nå i sprengkulda.

  2. Kristin Says:

    Godt å se at det er andre enn meg som er svak for garn….
    Den luen var utrolig fin. Hvor finner man oppskrift på noe sånt? Tar gjerne i mot tips om hvor jeg finner slike oppskrifter.

  3. LivM Says:

    Så mye flott garn og prosjekt! Smart med lue som kan brukes på flere måter!

  4. hisae Says:

    Luen var jo kjempesmart.
    Garn i posten er alltid kjempegøy

  5. teshastrikk Says:

    Tusen takk for hyggelige kommentarer!
    Til Kristin: den oppskrifta finnes «bare» i hodet mitt! Men det er ren «plankekjøring»…

  6. Liv Irene Says:

    Så praktisk den lua var! Er det sånn omtrent felt av halvparten og lagt opp igjen?

  7. Liv Irene Says:

    Har kost meg her en stund nå, masse fint:)

  8. teshastrikk Says:

    Tusen takk, Liv Irene! Ja, jeg felte av litt mindre enn halvparten.
    Jeg lagde ei sånn for mange år siden til en av sønnene mine også, og den er fremdeles i bruk.

  9. Frk.Badegakk Says:

    Utrolig smart og gjennomtenkt lue det der!
    Og Cascade Heritage garnet var jo bare rådeilig på fargen!!!!=D Grattis med nytt garn!

  10. Løven Says:

    Kjempestlig lue,virkelig lurt.Det ante meg at oppskrifta fantes i hodet ditt.❤

  11. Marit Says:

    Det er en stund siden jeg har vært innom her nå. Har bladd meg nedover og beundrer alt det fine du har strikka siden sist. Garninnkjøpa dine ser da ut til å skulle få bein å gå på (kanskje bokstavlig talt :D)
    Prinsessegenseren og Elias genseren var kjempefine. Ha en fortsatt god helg!

  12. Ann Karin Says:

    Hei Takk for hilsen i bloggen min. Ja,nå er det ei stund siden eg har vore inne sjå deg ser eg. Gurilann så møye fint. Gratulera med overstått jubileum. (Eg hadde 2 års jubileum nå den 15. jan.)
    Den huå balaklavaen (tøfft navn)va skikkeligt kule.. Komme nok til og låna den oppskriftå av deg.
    Du må ha ein fine søndag.
    Klem !!

  13. Sommertid Says:

    Hei og takk for hyggelig hilsen. Gratulerer du også med bloggfødselsdagen som har vært. Det er morsomt å blogge og tiden har gått fort.
    Ser du ikke er uten strikketøyet og nytt garn kommer inn. Likte veldig godt den fine blå balaklavan. og jeg skal se om jeg ikke kommer til å strikke den jeg også. Takk for at du la ut oppskriften.
    Ha en forts fin søndag🙂

  14. stubbetufsa Says:

    Takk for hyggelig kommentar hos meg, og dialektorda fra Haugesund!
    De fleste virket veldig kjent, da jeg er gift med en koselig gubbe fra Mosterhamn. Vi er ofte der sommerstid.
    Du har en flott håndarbeidsblogg! Takk for oppskrifta til bakalavaen!
    Ha det bra!
    Klem fra nord!

  15. Renate Says:

    De sokkene så kjempespennende ut!😀 Er det bare effekten i farget garn som gjør det? Tror jeg må finne meg garn så jeg kan prøve noe lignende. Var jo råstilig😀

    Ha en flott søndag😉

  16. Loppelill Says:

    Så stilig lue! Har en guttunge som ønsker seg slik lue. Tusen takk for oppskriften😀

  17. irene-w Says:

    tusen takk for oppskrift – denne må prøves!!

  18. Street Faërie Says:

    Så flink du er til å strikke🙂 Her må jeg følge med videre. Denne balaclavaen var kjempesmart, kanskje jeg må prøve meg på en sånn en til treåringen min🙂

Legg igjen en kommentar

