Ettårsdag!

4.januar 2009 starta jeg å blogge, etter sterkt påtrykk fra «ungene» som syntes mamma’n hadde mast lenge nok om «kanskje å starte egen blogg», og nærmest som et nyttårsforsett…

Det forsettet har holdt ganske så godt – jeg blogger og blogger, og produsererer og produserer for å holde liv i bloggen!

Jeg er fortsatt aktiv på Trådsnella, litt mindre på Hobbyboden, Uformelt og Projo, men mer aktiv enn noen gang på Ravelry, og alongene der holder meg mer enn beskjeftiget!

Dette sokkeparet, Cauchy, er par nr. 42 i sokkegalskapen min, og også bidrag til Sockdown (Sock Knitters Anonymus) på Ravelry.

På pinnene er også Bex, en virkelig utfordring fra Cookie A:

Jeg har også en «privat» utfordring fra Strikkefrua på gang, selve utfordringen kom sammen med julegaven fra henne til meg: gjør «noe» med disse nøstene Safirgarn. Bilde og flere opplysninger får komme seinere!

Det spesielle med denne utfordringen er at hun har gitt Zirkona og seg sjøl akkurat de samme betingelsene (og garnet!). Kreativt, ikke sant!!!

Tusen takk, strikkefrua!

Og frosken som fulgte med pakken over fjellet, hekla av Strikkefrua sjøl, ble ikke noen prins, sjøl om han fikk et smellkyss midt på truten! Min kjære påstår at det har sine naturlige årsaker – siden jeg allerede HAR en drømmeprins!

– Og det kan han jo ha helt rett i!!!

Likevel aner jeg at det vil bli litt mindre strikking ei stund framover, for

jeg «snubla» hodestups oppi dette arbeidet her:

Og jeg har ikke engang tenkt å fortelle hva det skal bli…

Men det er altså hardangersøm, og bare såvidt påbegynt.

Jeg begynte i går, og ser for meg noen timer (!!!) med godt lys og aller

helst ei god arbeidslampe m/lupe…

Sjølsagt har jeg enda mer på pinnene, jammen godt jeg har såpass mange, men det er slett ikke sikkert alt er «liv laga»…

Jeg avslutter omtrent slik hele dette «eventyret» starta for ett år siden, med mitt eget englekor som sier:

Godt nytt år, alle sammen!!!

Takk til alle trofaste følgesvenner & andre venner, jeg setter stor pris på kommentarene og hilsenene dere legger igjen! Fortsett med det!

Vi «snakkes»…

Stikkord: , , , , , , , ,

8 kommentar to “Ettårsdag!”

  1. strikkefrua Elin Says:

    Godt Nyttår til deg også.
    Og ja, jeg sa jo det, kun en drømmeprins til hver. I hvertfall om gangen. Så din kjære har helt rett.
    Ser ut til at du har mange prosjekter på gang, men er det noe nytt av året?
    Gleder meg til å se resultetet av utfordringen.

  2. Hannesol Says:

    Godt nyttår til deg også🙂 42 par sokker, det er imponerende må jeg si! Lykke til videre med sokkestrikkinga!

  3. Unni Says:

    Godt Nyttår.

    Ja, du har fått deg mykje godt arbeid når du skal begynne å sy Hardangersaum. Godt lys er godt å ha. Det skal bli spennande å sjå resultatet🙂

  4. LivM Says:

    Gratulerer med ettårsdag! Flotte sokker du strikker og hardangersømduken eller hva det blir er jeg spent på. Jeg broderte mye hardangersøm tidligere, men nå går det for det meste i strikking.
    Riktig Godt Nytt År!

  5. Zirkona Says:

    Gratulere med dagen! En bitteliten gave på dagen er vel på sin plass…

    Et heelt år – på en måte, men på en annen måte er det utrolig hvor mye du har rukket på et år. Du har virkelig utnyttet tiden!

    Hardangersømprosjektet ditt ser kjempespennende ut! Skal bli en glede å følge.

    Sokkene er supre – som alltid.

  6. teshastrikk Says:

    Takk for gode ord, alle sammen!
    Og tusen takk for den hyggelige og overraskende «bursdagsgaven», Zirkona!!!

  7. Pinnepenn Says:

    Så fine sokker, gleder meg til å se hva det blir av garnet.🙂

  8. Marit Says:

    Gratulerer med ettårsdagen. Mye fint har du vist oss gjennom året. Flotte sokker med nydelige mønster, og mye annet flott håndarbeid.
    hardangersøm er koselig, men vi trenger godt lys. Synes jeg drar kjensel på mønsteret, så det blir artig å følge. Lykke til og ha en fortsatt fin uke. Takk for koselig hilsen i bloggen min.

Legg igjen en kommentar

