Par nr.39

Jeg har i alle fall ikke begynt å ta de lettvinte løsningene i bruk for å komme til 52 par sokker helt enda!

Disse sokkene , Gentleman Socks, er designa av Kristi Schueler.

Dette mønsteret liker jeg veldig godt, det er akkurat det samme som Nicole Hindes bruker i Nine-to-Five sokkene sine (bare at da går «flettene» over fire masker, her går de over seks).

Jeg har strikka i Sandnes Mini Palett, et tynt, men litt  «flossete» sokkegarn med lange fargeskift i. Det er ikke det beste sokkegarnet jeg vet om, men siden utvalget av tynne sokkegarn «på norsk» er så lite bruker jeg det likevel.

Den største ulempen med dette garnet er at det splitter seg så utrolig lett. Og jeg har ikke akkurat gjort det lettere for meg sjøl med å bruke det på slike mønstre som krever fletting og flytting av masker hele tida!

Ikke har jeg lært av tidligere erfaringer, heller, for «Starflower Socks» var også et lite mareritt å strikke i dette garnet!

I tillegg valgte jeg å strikke herresokker, så kampen tok liksom aldri slutt…

Men resultatet ble bra, da!

Og kanskje kommer disse til å ligge under juletreet også?

Hælen er en såkalt forsterka hæl, med forskyving i mønsteret, ofte kalt «Eye of Partridge».

Også  denne gang har jeg brukt lang rundpinne 2,5mm (Magic Loop).

Sokkene er også desember-bidraget mitt til alongen «Sockdown» (Sock Knitters Anonymus) på Ravelry.

Stikkord: , , , , , , ,

7 kommentar to “Par nr.39”

  1. Hanne Says:

    Fine sokker🙂

  2. LivM Says:

    Flotte sokker du har strikket. Ønsker deg en riktig God Jul!

  3. MayM Says:

    Fine sokker

  4. hisae Says:

    Flotte herresokker. Noterer meg mønsteret bak øret.
    Ha en flott jul

  5. amylin Says:

    Flotte sokker, og kan godt tenke meg at de tok litt tid, ja.

  6. Unni Says:

    Flotte sokkar du har strikka, dei skal eg jammen strikke ein gong.

  7. Zirkona Says:

    Dette var virkelig flotte sokker!

Legg igjen en kommentar

