Par nr.38: Twinkle Toes

Twinkle toes (lenke til oppskrifta) er et av de få (viss ikke det eneste) sokkeparet Cookie A har designa for tjukkere garn.

Det er desemberbidraget mitt i Cookie A – alongen: «Sock Innovation». Denne måneden var det «fritt valg» blant alle Cookies sokker. Jeg ville ikke velge noen av sokkene fra boka, for ikke å «ødelegge moroa» videre.

Derfor ble det disse sokkene, som passa perfekt (!) til det gule Perfect-garnet jeg hadde liggende:

Strikkefastheten er 24 m pr. 10cm. Sokkene er strikka fra tåa og opp, på lang rundpinne 3mm (Magic Loop). Vanligvis fører dette lett til en altfor stram avfellingskant oppe, men denne superelastiske fellinga var helt fantastisk: Jeny’s Surprisingly Stretchy Bind-Off.

Stikkord: , , , , , , ,

5 kommentar to “Par nr.38: Twinkle Toes”

  1. minon Says:

    For noen lekre sokker. Har kikket litt i bloggen din og du er kjempeflink!

  2. Astrid Says:

    Flotte sokker,akkurat sånne så eg lika!!!!!
    Stooooore klem fra svigersen din!

  3. Solveig Says:

    Den avfellingskanten har jeg også blitt glad i. Supre sokker i en sprek farge.

  4. Marianne Berg Says:

    Hei,

    Jeg og moren min har sittet og sett på bloggen din, og syntes det var så mye fint der. God inspirasjon for strikkelystne! Særlig like vi de gule #38. -Hvor kan man få tak i oppskriften til disse? Vi har så lyst til å prøve å strikke slike selv.😉

    Hilsen strikkeMarianne (og moren hennes)

  5. teshastrikk Says:

    Tusen takk, Marianne & mamma’n! Den er ikke så lett å finne, den oppskrifta der, men viss dere ser på innlegget mitt en gang til skal jeg prøve å legge inn ei klikkbar lenke, og da skulle det la seg gjøre. Den er på engelsk, men ikke så veldig vanskelig å finne ut av. Lykke til!

Legg igjen en kommentar

