Miss Marple

er navnet på «mysterie»-sokken i Ravelrys «Sock Knitters Anonymus» i november.

Den er designa av Star Athena, og ble «servert» i fire omganger (fire søndager på rad).

Jeg la jo fram valgets kval til avstemming her i et tidligere innlegg, og da ble det overveldende flertall for denne fargekombinasjonen:

Dette var altså første «clue».

Den røde fargen er garnet «Socks that rock, mediumweight» i fargen «Brick». Det grønne er rester etter «Kiila»-sokkene, det er «Dream in Colour Smooshy» i fargen «Spring Tickle».

Etter hint nr.2 så det slik ut:

Så kom neste hint med hæl og kile:

Og i dag kom siste hint, med beskjed om å fortsette foten i samme mønster: hullmønstret overside og glattstrikka under. Tåa er i utgangspunktet i helt vanlig tåfelling, men med en oppfordring fra designeren om å «leke» med tåpartiet, og gjerne koble inn kontrastfargen.

Jeg tok henne på ordet, og med utgangspunkt i deler av mønsteret på hælkappen «lekte» jeg meg fram til dette resultatet:

Jeg er faktisk ikke 100 % fornøyd, det er mulig jeg rekker opp tåa og litt av foten.

Jeg føler at foten er litt i lengste laget. MEN jeg kommer i alle fall til å rekonstruere tåa, for den er jeg kjempefornøyd med!

Så gjenstår bare én liten ting: nemlig sokk nr.2.

Ja, ikke hele, da… Jeg er kommet til hælkappen, og det hjelper jo litt!!!

Stikkord: , , , , , ,

7 kommentar to “Miss Marple”

  1. "nunne" Says:

    Mystiske og artige sokker

  2. Heidi Says:

    Stilige sokker! Jeg stemte også for den kombinasjonen. Rosa og grønt er lekkert sammen🙂

  3. Solveig Says:

    Stilige sokker! Skikkelig blikkfang – og den tåa var spesielt flott.

  4. Hannesol Says:

    Artige og annerledes sokker. Syns tåa var flott som den er, men skal bli spennendes å se hva du gjør annerledes med den🙂

  5. Loppelill Says:

    Så flotte den ble! Likte spesielt tåa🙂

  6. Zirkona Says:

    Synes det virkelig ble flotte sokker! Samtidig venter jeg spent på hva du har tenkt å gjøre av endringer for jeg skjønner jo at de kommer!

  7. Birkus Says:

    Artige sokker. Og kjempe tøff tå! Den kunne jeg godt tenkte meg å teste ut selv også.

Legg igjen en kommentar

