Fabelsokker til «gutongen»…

Vel, det er ikke akkurat barnestørrelse, da…

Disse har vært på pinnene litt lengre enn vanlig av forskjellige grunner, men nå er de ferdige.

Dette er par nr.36 i 52 Pair Plunge, så det er ingen grunn til panikk!

De er strikka i Fabel på lang rundpinne 2,5 mm (Magic Loop).

Stikkord: , , , ,

10 kommentar to “Fabelsokker til «gutongen»…”

  1. Sommertid Says:

    Kjempefin farger..og store størrelse..som det gjerne blir når det er til føtter av hankjønn er jo ikke strikket i en fei !

    Driver å leter etter en grei hæl oppskrift, men hittil har jeg ikke funnet en.. har du noe tips ? og tips til fine sokker i str 32.

  2. Livm Says:

    Flotte sokker du har strikket!

  3. teshastrikk Says:

    Hei Sommertid! Når jeg strikker «vilt» bruker jeg oftest den hælen jeg har brukt her. På hælkappen strikker jeg rettomgangene slik: ta første maske løs av, *1 r, 1 maske løs av (som om den skulle strikkes vrang)* strikk ut omgangen og slutt med 1 rett. Vrangomgangene strikkes vanlig. Strikk til ønsket lengde, på damesokker strikker jeg 5-6 cm. Så strikker jeg til 2 eller 3 masker forbi midten før jeg strikker SSK (slip slip knit) og 1 m rett. Snu. Strikk vrangt til du er like langt på «andre sida», strikk 2 vrange sammen og 1 vrang. Snu. Strikk rett til en masek før «hullet» før du strikker SSK og 1 rett. Snu. Slik «jobber» du deg fram og tilbake til du har «samla» alle maskene på en pinne. Når du tar opp masker langs hælkappen tar du opp i alle kantmaskene + ei i overgangen på hver side.
    Akkurat nå har jeg ikke noen fine sokker i den størrelsen i tankene, når jeg strikker til barnebarna blir det helst «vanlige» brukssokker.

  4. dati Says:

    Flotte sokkar du har strikka😉

  5. Pinnepenn Says:

    Så fine de ble.🙂

  6. Strikkelitol Says:

    Fine og gode sokker!!

  7. Wenche/chawo Says:

    Flotte sokker

  8. "nunne" Says:

    Flotte brukssokker dette her.

  9. Elin Says:

    Fine disse også. Hvor lang tid har du på å strikke de resterende 16 parene da?

  10. Birkus Says:

    Flotte sokker!

    Har nå sett video om hvordan strikke med Magic Loop. Og det må jeg bare prøve å få til.

Legg igjen en kommentar

