Riverbanks Hood og litt oppvask

Denne kombinerte halsen / hetta heter Riverbanks og er novemberutfordringen i «Luer for huer» på Uformelt.net.

Jeg har strikka den i Oda fra Europris på p.5.

Og oppvasken?

Det skal ikke stå på redskapen, i alle fall!

Klutene er strikka i Tuva fra Europris. Oppskrifta er ganske enkel, men gir fin struktur. Den består av to omganger som gjentas hele tida:

1) rett ut omgangen

2) én rett og én vrang ut omgangen

Jeg la opp 50 masker, og det gikk med nøyaktig 50 gram til to kluter.

 

Stikkord: , , , , , ,

7 kommentar to “Riverbanks Hood og litt oppvask”

  1. Pinnepenn Says:

    Så morsom hals/hette, og flott klut. De er gode de der.🙂

  2. hobbymegher Says:

    Så artig hals/lue!!
    Knallgode de klutene, har en i samme farge og oppskrift.😀

  3. Frk.Badegakk Says:

    Så herlig med ordentlige kopptuer!!! Elsker fargen=D

  4. Loppelill Says:

    Så stilig hals/hette! Klutene var også flotte. Fin farge🙂

  5. Livm Says:

    Flott hette du har strikket, og takk for enkel oppskrift på klut!

  6. "nunne" Says:

    Flott hettelue. Sikkert god og varm.
    Fine kluter og.

  7. Elin Says:

    Jeg har fått et par pene kluter av ei felles venninne. Problemet mitt med dette er at jeg har ikke råd til å bruke de til vask. Jeg bruker de til dukbrikker og det synes jeg du burde med denne flotte også.

Legg igjen en kommentar

