Par nr.35: Color Collision Socks

Virkelig en helt annerledes måte å lage sokker på!

Oppskrifta på Color Collision Socks fant jeg i boka «Knitting Socks with Handpainted Yarn«.

Dette blir historien om Kinderegg om igjen! Det er tre ting på én gang, det:

  1. For det første er Chrissy Gardiner «månedens designer» på Sockdown-alongen på Ravelry.
  2. For det andre fører dette sokkeparet meg enda «ei rute fram» i sokkegalskapen min, 52 Pair Plunge.
  3. For det tredje er det alltid kjekt å kunne bruke oppskrifter fra bøker man har i hylla sjøl.

Bildet ovenfor «lyger» litt om fargene, så jeg tar med et underveisbilde også, av den første sokken:

Når det gjelder garntype og fargevalg spiller tilfeldigheten en ganske stor rolle!

Sist lørdag da jeg skulle en tur ut og handle havna jeg tilfeldigvis (og vis en gedigen omvei) innom en garnbutikk rett før stengetid. Jeg innbilte meg at de stengte kl.16, og ikke to timer før…

Oppi den fulle handleposen som ble resultatet av den impulsen var altså to nøster Sisu Fantasy i disse nydelige rødtonene, og da jeg kom hjem så jeg at garnet var til forveksling likt det som er brukt på sokkene i boka mi.

Altså ropte de om å komme på pinnene:

Og er det noe jeg ikke kan motstå – så er det garn som roper til meg!!!

Stikkord: , , , , , , ,

11 kommentar to “Par nr.35: Color Collision Socks”

  1. Emme Says:

    Gøyen måte å strikke sokker på og av egen erfaring med baby-boothies så vet jeg at de er tøyelige og god i «vrangborden» 🙂 Takk for tipset, nå gidder jeg gjerne strikke sokker til meg selv også..hehe…har liksom ikke den store lidenskapen for sokker slik de fleste har jeg 😉

  2. Pinnepenn Says:

    Så fine sokker. Så klart man ikke kan motstå garn som roper til deg. 🙂

  3. Hege Says:

    Det var kule sokker!
    Ha en fin lørdagskveld 🙂

  4. Wenche/chawo Says:

    Så herlige sokker dette var.

  5. Snuppesnella Says:

    Kjempestilige sokker !!!

  6. "nunne" Says:

    Flotte sokker. Artig måte å strikke sokker på. Sitter sikkert godt på foten.
    Klart en skal kjøpe garn, når en finner noe en liker.
    Har også denne boka, men har ikke strikket noe fra den enda, kommer etterhvert.

  7. Astrid Says:

    Kjempefine sokker svigers!! Du tryller med både garn og pinner! Jeg har ikke fått til noe i helgen,strikker feil,forstår ikke oppskrifter……alt går helt i stå!!! Men som du kanskje allerede vet-gir meg ALDRI!
    Lykke te videre med sokkastrikkingå,du e så flinke atte!!!!!!!!
    Klem!!!!

  8. Solveig Says:

    Stilige sokker. Og skikkelig herlig farge på garnet. Det er noen nøster som roper på meg også i blant.

  9. Hannesol Says:

    Så artige de sokkene var! Jommen ligger du imponerende godt an med 52PP 🙂

  10. Ann Karin Says:

    Åjsann. Trur itje det e sååå lenge siå eg va på bloggen din. elle…… iallefall va det utroligt mången nye ting ; ) Du din raser .
    Alle sokkane dine e utroligt fine. Men eg må barra legga igjen ein kommentar her , deia va skikkeligt artige : )))
    Ønske deg ei fine helg. Reine me du hålle deg inne. Det blåse å reggna sikkert liga møye inne sjå deg, så det jere i Skuddnes i heljå.

  11. Elin Says:

    Sukk…
    Trenger jeg si mer?
    Nydelige.

Legg igjen en kommentar

