Par nr.34: Eunice

Eunice er enda et «hyggelig» bekjentskap fra boka Sock Innovation av Cookie A.

Mønsteret er ganske fengende, så det var vanskelig å legge arbeidet fra seg.

Jeg lurte litt på om jeg skulle strikke «skaftet»  (leggen) lengre enn oppskrifta tilsier, men slo det fra meg.

Garnet , Løve Baby og Hosegarn, er nytt for meg. Det var noe av det som plutselig ble med meg hjem fra Bergen tidligere i år. Tynt, fint sokkegarn, helt OK å strikke med. Håper bare det er litt slitesterkt.

Boka til Cookie A er ei skikkelig stasbok, på alle måter, og takket være alongen med samme navn på Ravelry kommer jeg nok til å nå målet mitt om å strikke alle oppskriftene.

Den lider bare under en alvorlig feil, nemlig de mange (og til dels graverende) trykkfeilene. Hvordan det er mulig i et så seriøst og gjennomarbeida bokprosjekt går langt over min begripelse.

Hastverksarbeid fra forlaget si side, kanskje?

I alle fall setter jeg aldri i gang med et nytt sokkepar uten å sjekke forlaget (Interweave Press) si «retteside» .

Denne gangen var det hælen det gikk ut over, og den er ganske vesentlig på denne sokken siden mønsteret går et stykke nedover selve hælen:

Jeg har som vanlig brukt en lang rundpinne 2,5mm og den såkalte Magic Loop-metoden.

Stikkord: , , , , , , ,

12 kommentar to “Par nr.34: Eunice”

  1. Hobbygåsa Says:

    Ååå så lekre sokker, og så nydelig farge! Er du med på 52 par alongen, gosj jeg beundrer dere🙂

  2. "nunne" Says:

    Flotte sokker. Likte godt denne fargen.
    Som du sier:Det er ille at det kan være så mye feil i en så flott bok.

  3. rigmor Says:

    det var flotte sokker!
    vet du, jeg har den boken jeg, å har gitt opp noen av mønstrene for jeg ikke får det til å stemme i det hele tatt, kanskje skrivefeil er en av grunnene? takk for linken til rette siden.

    Ha en flott dag videre!

  4. Pinnepenn Says:

    Virkelig nydelige sokker, flott mønster og fin farge.

  5. Bittami Says:

    Virkelig flotte sokker! Og for ei lekker farge:-)

  6. strikkelise Says:

    Nydelige sokker jeg har tenkt å strikke dem selv,men tiden har ikke strukket til da.

  7. MayM Says:

    Nydelige sokker. SKulle ønske jeg hadde mer tid til å strikke, men på denne tiden av året blir det dårlig med det. Får forsøke til våren å strikke disse.

  8. hisae Says:

    Nydelige sokker i herlig blåfarge

  9. Livm Says:

    Nydelige sokker! ja du har rett vedr. boken, det er utrolig at de kan gi ut en bok med så mange feil.

  10. Hege81 Says:

    Så flotte sokker. Både farge og mønster!

  11. dorthe Says:

    Sokkerne er kjempefine:)

  12. Elin Says:

    Nok en gang sukk.
    Nydelige sokker og pent arbeid. Som alltid.

Legg igjen en kommentar

