Valgets kval – igjen…

Det er ikke lett å plukke ut rett garn / farger til rett prosjekt!

Særlig ikke når prosjektet er overraskelsesbasert slik som «Mystery Sock» på Ravlery (Sockknitters Anonymus sin along Sockdown). Det betyr at vi får ett «clue» om gangen, fire uker på rad. Ingen ferdige sokker er tilgjengelige til å se etter, all teststrikking er hemmeligholdt.

Lite å holde seg til, med andre ord.

Det er StarAthena som har designa den mystiske sokken med det treffende navnet «Miss Marple». Det jeg vet til nå er at det skal brukes to farger, mest av hovedfargen. Teknikken er mosaikk, eller «slipped stitches».

Først hadde jeg plukka ut et rolig, lilla garn (Løve Baby og Hosegarn) til hovedfarge og en spinnvill Opal Crazy til mønsterfarge. Da ble det sånn etter «Clue#1»:

Det ble jo ganske sprekt, men også noe eh… rotete.

Så måtte jeg på jakt igjen, for det er jo ikke som om det er tomt oppi den store plastkassen med tynt sokkegarn, heller…

Da kom jeg opp igjen med mørkerød «Socks that Rock»  til hovedfarge, og en lys grønn rest etter «Kiila»-sokkene («Dream in Colour Smooshy»). Da ble det sånn:

Jeg har bedt om råd i alongen på Ravelry, men «smaken er jo som baken» – så rådene går begge veier. Kanskje med en liten overvekt den ene veien…

Så nå spør jeg her: hvilken utgave skal jeg velge?

Jeg har jo ei uke til å tenke på, men når neste puslespillbit kommer må jeg nok velge.

Det er ikke sikkert jeg tar stemmeresultatet til etterretning. Det er utrolig mye valgfusk ute og går for tida…

Men: takk for at du hjelper meg å velge!!!

Stikkord: , , , , ,

10 kommentar to “Valgets kval – igjen…”

  1. Livm Says:

    Jeg ville ikke vært i tvil her. Siden mønsterrapportene er små og tette så synes jeg mønsteret kommer bedre frem med de to ensfargede garnene. Lykke til uansett hva du velger. jeg tror jeg står over denne mnds sokker, men jeg får se litt lengre ut i mnd hvordan situasjonen på ferdigfrronten er!

  2. Bittami Says:

    Jeg har stemt – syntes den rød/grønne var finest. Og der kommer mønsteret best fram:-) Spennende med sånne sokkemysterier:-)
    Og disse blir artig å se ferdig!
    Ha en flott dag!

  3. Heklejenta/Berit Says:

    Jeg har stemt, og var ikke i tvil. Jeg synes den rolige rød/grønne varianten ble absolutt finest. Mønsteret kommer best frem her.

  4. amylin Says:

    Det er så morsomt å se forskjellene på samme mønster med forskjellige fargekombinasjoner. Jeg stemte for den rolige grønne og rød, fordi mønsteret kom best fram der, men samtidig så hadde det jo vært morsomt om du fortsette på begge. Da kunne du virkelig fått vist forskjeller og fått to ordentlig forskjellige produkter av samme mønster.

  5. Pinnepenn Says:

    Jeg klarer ikke å velge! Den rolige tenkte jeg på først, men så er den ville litt kul og da. Nei, jeg er glad det ikke er jeg som skal velge. Lykke til, gleder meg til å se resultatet!

  6. strikkepinnen Says:

    Tykkje det er penast med to fargar. Det vart so «rotete» med fleire fargar, men er du i tvil so lag begge!

  7. Zirkona Says:

    Hvem vil du være når du har sokkene på? Litt vill og uforutsigbar eller rolig og balansert. Klær skaper folk – sokker kan også fortelle…..

  8. teshastrikk Says:

    Her var det så mange, fine, gode innspill!!!
    Jammen kan det godt hende at det kan bli «Jatakk, begge deler» med tid og stunder…

  9. Grethe Says:

    Jeg synes faktisk at det hadde blitt finest med den rolig lillafarven som bunnfarve, OG den limegrønne som mønsterfarve. Lime og lilla er to veldig gode farver sammen og for øyeblikket er det jo til og med moderne ;-))

  10. Miss Marple « mellom maskene… Says:

    […] la jo fram valgets kval til avstemming her i et tidligere innlegg, og da ble det overveldende flertall for denne […]

Legg igjen en kommentar

