Søndagkveld og nesten ingen strikking…

Nå har jeg tatt det så med ro med den skuldra som overhodet mulig hele helga! Men er den blitt noe synderlig bedre? Skeptisk…

Disse sokkene har vært på pinnene i hele 9 dager, det er lenge til å være meg. La siste hånd på verket i dag.

Det er par nummer 33 i «sokkegalskapen min», 52ppiii (52 Pair Plunge III).

Det er også et av oktoberbidragene mine i alongen «Sockdown» på Ravelry.

Mønsteret heter «Starflower» av Jeannie Cartmel.

Sokkene er strikka fra tåa og opp, på rundpinne 2,5mm (Magic Loop).

Jeg liker best denne måten å legge opp til tåa på: «Judy’s Magic Cast-On«.

Hælen er en såkalt «Short Row Heel», som for eksempel denne.

Det jeg liker minst med tå-opp-sokker er at det er så vanskelig å få avfellinga elastisk nok. Denne gangen lyktes det! Her er lenke til Jeny’s superelastiske felling – den lever virkelig opp til navnet!

Garnet er et nytt bekjentskap for meg: Sandnes Mini Palett. Det virker som et helt greit sokkegarn av det tynne slaget. Det jeg ikke liker med det er at det er litt loddent, så det var litt vrient å strikke mønsteret (en slags fletting) uten at tråden delte seg eller at maskene tvinnet seg sammen. Akkurat det blir nok lettere med f.eks. bare glattstrikk.

Stikkord: , , , , , , , ,

5 kommentar to “Søndagkveld og nesten ingen strikking…”

  1. Frk.Badegakk Says:

    Flotte sokker!!! Likte veldig godt mønsteret i de! Dette må jeg legge til i sokkekøen min tror jeg=D

  2. Solveig Says:

    Nydelige sokker og det garnet var en fristelse. Så nydelige farger. Mønsteret fikk jeg også lyst til å prøve, det var veldig dekorativt.

  3. "nunne" Says:

    Flotte sokker denne gangen også. Må innrømme at jeg har vært på Ravelry og snoket på hva du holdt på med.
    Dette garnet kikket jeg på sist jeg var på garnbutikken, men har ikke kjøpt det enda. Får se neste gang jeg er innom.
    God bedring med armen. Har sjøl en rygg som krangler

  4. Zirkona Says:

    Sokkerne er som alltid lekre! Det ligger et nøste her og roper: Se å få satt igang! Jeg vil også bli fine sokker!

  5. Eivor Says:

    Har nettopp oppdaget bloggen din, og har kikket litt på det du lager. Virkelig imponerene…. For noe flotte sokker – du kan umulig bruke alle selv ? Hvem er de heldige som får sokker av deg ? For en tålmodighet, men må jo bare innrømme at jeg blir inspirert av deg og får veldig lyst til å prøve meg på et par sokker av den litt enklere utgaven.