Høstferie-sokking…

Høstferie på hytta, med høstvær – og tildels ganske MYE av det, også..

Dessuten var min kjære sjukmeldt med en gjenstridig «virus-hals».

Og min %&¤#» høyrearm har begynt å verke igjen. Så nå blinker det et blått lys for både sokkestrikking og andre hemmelige strikkeprosjekter… Kanskje…

Her er i alle fall par nummer 29, 30, 31 og 32 i «sokkegalskapen» min:

Lørdagssokker

Strikka på en lørdag, til farmor si skolejente. Garnet er Labbetuss fra Europris, et for meg nytt bekjentskap. Helt OK, men ikke noe mer…

Strikka på rundpinne 3mm (Magic Loop), uten noen spesiell oppskrift.

Thuja

Oppskrifta er fra Ravelry, den er i grunnen ganske enkelt, basert på «Seed Stitch Pattern». Jeg måtte legge opp flere masker (56 istedetfor 44) for at sokkene skulle bli store nok.

Sokkene er strikka på rundpinne 3mm (Magic Loop).

Dessverre «stjeler» strukturen i garnet oppmerksomheten fra det enkle (men fine) mønsteret. Men sånn er det bare av og til.

Det er ett av bidragene mine til «Sockdown October» på Ravelry.

Wanida

Disse er fra boka til Cookie A: «Sock Innovation», og er oktober-bidraget mitt til alongen med samme navn. De er strikka i Regia Silk, et alldeles herlig sokkegarn!

Som vanlig strikker jeg på en lang rundpinne 2,5 mm (Magic Loop).

Earl Grey

Enda et par herresokker, også disse er til alongen: «Sockdown October» på Ravelry.Rundpinne 2,5 mm (Magic Loop).

Disse er også strikka i Regia Silk. Lenke til oppskrifta finner du her.

I prinsippet er høstferien sesongslutt på hytta, med «bonus» for enkelte fine helger. Så nå er blomsterkrukkene tømt, rengjort og stuet bort, og keramikkfugler og annet «løsøre» er klok av skade berget innendørs…

Men i optimismens tegn er både sengetøy og matlagre latt i fred!

Stikkord: , , , , , , , ,

4 kommentar to “Høstferie-sokking…”

  1. "nunne" Says:

    Tre par herlige sokker. Som du sier så kommer ikke mønsteret ordentlig fram med det flerfarga garnet.
    De rosa har jeg også oppskrift på, står på vent til å strikkes. Noen andre som står foran i køen.

  2. Zirkona Says:

    Flotte sokker denne gangen også, ikke uventa! Nå må du passe godt på armen din. Sånt %&¤#” skal vi ikke ha noe av!! Ønsker deg god bedring!

  3. Astrid Says:

    Kjempefine sokker,svigers,du e sååååååå flinke!!!
    God bedring og trøsteklem frå meg!!!!!

  4. Sol Says:

    God helg, og god bedring til både armen og den kjære!

Legg igjen en kommentar

