Au, au, au…

Jeg har så vondt i viljestyrken min…

Det vil si, det burde jeg vel ikke ha, for jeg har jo ikke brukt den!

Det har seg sånn at (følg med, Svigers…) Strikketine på Trådsnella «erta» meg med denne boka:

«Knitting on the Road» av Nancy Bush, fordi hun vet at jeg strikker når jeg er passasjer i bil.

Det hun ikke visste er at jeg har sikla på ønska meg denne boka ei god stund. Men hver gang har jeg brukt denne %&¤# viljestyrken…

Nå, derimot, tok jeg dette som et tegn, og sjekka litt både her og både der! Og da jeg kom over et alldeles uimotståelig tilbud på Amazon.com måtte jeg bare gi tapt!

Og for at den skulle slippe å reise helt alene over Atlanteren måtte jeg jo bare bestille enda ei bok, nemlig «Folk Socks» (også av Nancy Bush). Det er da ganske logisk, ikke sant???

Så gjett hvem som venter i spenning og kommer til å løpe til postkassen når hun kommer hjem fra jobb?

NB! Det er ikke premiering for rett svar…

P.S.

Gubben er også ganske fornøyd med (strikke-i-bil)-praksisen min.

Tidligere var jeg muligens av og til litt for opptatt av kjøringa hans (bare litt, altså). Og den klarer han med skam å melde utmerka sjøl…

Det var bare det at jeg av og til ble litt skremt av de ville blomstene i veikanten.

Men det var før… Ikke nå lenger, nei!

Stikkord:

5 kommentar to “Au, au, au…”

  1. amylin Says:

    Hihi, mannen er også glad for at jeg strikker i bil. Ikke pga kommentarer på hans kjøring, men fordi han får kjøre.

  2. Astrid Says:

    Øøøøøhhh,den Folk Socks boka har eg i samlingen min.Nice!!!!
    Lurt å strikke mens bror min kjøre,eg lage bitemerker i sikkerhetsselen når han e ute å «fyke». Tulla!!!!
    Vondt i viljestyrken?? Det ska me kurera så lett så ingenting i helgå!!!!!

  3. "nunne" Says:

    Ja, det er det med den viljestyrken da når ting frister. Må si at der er jeg svak. Har sjøl vært på Amazon i kveld å bestilt meg to sokkebøker til. Du kan vel kanskle gjette den ene. Da får de kanskje selskap med dine over Atlanteren.

  4. strikketine Says:

    Uff. nå føler jeg meg litt ansvarlig for at du kom til å bestille de bøkene, men jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet heller for jeg håper de er kjempegode og at du får masse ny sokke-glede!!
    Klem fra Strikketine!

  5. teshastrikk Says:

    Ja, det er jo delvis din skyld, Strikketine, men du skal ha så mange slags takk! Det var jo bare «dråpen som fikk begeret til å flyte over», eller det tegnet jeg venta på??? Gleder meg i alle fall til de kommer!
    Ha en strikkefin dag!

Legg igjen en kommentar

