TADA!!! Halvveis…

Denne helga starta jeg på et nytt par sokker i bilen på vei til hytta på fredag. Det er ikke alltid like lett, som oftest er det best å være «inne i» strikkinga når jeg passasjer-strikker. Dette paret er tå-opp i tillegg, så da blir det litt øking og sånt, men det gikk bra! Sokkene var ferdige søndag rett etter formiddagskaffien.

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke Brainless av Yarnissima. Kanskje jeg ble inspirert av handlinga sist uke? I tillegg til at jeg «kapra» den siste pakken av «La Digitessa», slo jeg til og bestilte «Fratello»-sokkene også. Så nå har jeg mye godt arbeid i vente…

Garnet, Opal Hundertwasser,  har jeg fått av min gode venn Zirkona, det har bare venta på et godt formål. Dette later til å være en god match, garn og mønster ser ut til å kle hverandre godt, syns jeg!

Det har vært ei fin helg på hytta, været ble bare bedre og bedre. Gubben bader fremdeles hver helg, så det er nesten blitt en vane.

Mer imponerende var det at Vesla på 6 år også insisterte på å bade – og gjorde det. I bare trusa. Bravo!

Stikkord: , , , , , , , ,

9 kommentar to “TADA!!! Halvveis…”

  1. Marit Says:

    Gratulerer med halvveis!

  2. Heidi Says:

    Lekre sokker – garnet var nydelig! Gratulerer med halvparten ferdig, dette visste jeg ville gå greit for deg.

  3. "nunne" Says:

    Flotte sokker denne helga også. Gratulerer med halvveis. Du kommer til å bli ferdig lenge før tiden med den farta du har på pinnene.

  4. monica Says:

    Disse sokkene var kjempefine…..

  5. Zirkona Says:

    Sokkehurra for deg! Halvveis allerede! «Fyllmassen» ble jo til et nydelige sokkepar! Enig med deg , Brainless kledde det garnet.

  6. Ann Karin Says:

    Guttlarina!!!!
    Har hatt meg ein runde rundt på bloggen din nå.( Eg har liksom dotte litt av i det sista) Sitt alle dei fine sokkane dine.
    Du e jo barra heilt enorme.
    Dyktig flinke hette det vel.
    Ønske deg lykke til me den andre halvparten.
    Du klare jo fint det du da.

  7. Loppelill Says:

    Så flotte sokker!

  8. Bittami Says:

    Hei!
    Måtte bare innom og kommentere disse sokkene! Sjelden har jeg sett så vakre og klare farger – disse ble kjempefine:-) Og Brainless er et flott mønster også, selv om jeg har tilgode å strikke det selv.
    Ha ei god natt:-)

  9. Glassrosa Says:

    Dei labbane var nydelige! Og så flotte fargar på garnet!

Legg igjen en kommentar

