Par nr. 24 og ei lue!

Det står ikke til å nekte for at det blir mest sokker for tida…

Det merkelige er at jeg ikke blir lei – tvert imot! Det dukker stadig opp nye sokker jeg bare må strikke!

Disse heter Brigid, og er strikka i Extra Merino på rundpinne 3,5 (magic loop).

Jeg har tatt meg et par friheter i forhold til oppskrifta. Egentlig er dette ankelsokker med fletting bare et lite stykke på selve «skaftet» av sokken. Jeg har strikka ei vrangbord, og så brukt det fine flettemønsteret på hele sokken, helt til tåfellinga.

Viss sokkene ser litt små ut er det fordi de er strikka til litt mindre føtter enn mine…

Lua er september-bidraget til «Luer for huer»-alongen på Uformelt. Den heter Angela’s La Push Hat, og er enkel og grei å strikke.

Jeg har strikka den i Tuva på p.4. Da la jeg opp 96 masker.

Forresten er jeg godt i gang med den andre sokken av Angee, september-sokkene i Sock Innovation (Cookie A).

Ellers har vi hatt nok ei herlig helg på hytta, denne gang med verdens skjønneste (jada, det sier de alle…) 4-åring i bagasjen. Han er en skikkelig jobbegutt, og har hjulpet farfar med både det ene og det andre med stor iver.

Dessuten kan han både dekke bordet og bære av igjen. Og så er han 5 år om 10 måneder, må vite…

Sa jeg at Gubben (les: min Kjære) fortsatt bader hver dag i helgene???

14 kalde grader – ikke jeg, nei!!!

Ikke 4-åringen heller, skjønt han kom seg uti til anklene før han skjønte det kalde alvoret…

Stikkord: , , , , , , , ,

4 kommentar to “Par nr. 24 og ei lue!”

  1. May Britt Says:

    Sokkene er knallfine, både mønster og farge ! Kjempefin lue også 🙂

  2. "nunne" Says:

    Enda et par fine sokker og ei herlig lue.
    Bade nå, det er ikke meg nei. Her må det helst være over 20, hvis jeg skal hoppe ut i.
    Artig med barnebarn i bagasjen. Vi har også vært på tur med to av våre i helgen. Men det var sammen med foreldrene.
    Merkelig hvordan søledammer er som en magnet på unger. 2åringen fant en, og løp fram og tilbake så han var våt til kness.

  3. Sommertid Says:

    uhhh..bade i 14 grader…huttremegtu ! nei takk..men jeg er en pyse sånn…må ha det så nært opp til kroppstemp jeg..he he .
    Nydelige sokker her ja..og dere i sokkealonger må ha en «skrue løs » for det må da bli kjedelig syns nå jeg…sokker og sokker igjen.
    Men..jeg er ferdig med mine første tåoppsokker 2 AAT. Måtte rekke opp mitt første forsøk på magic loop..hælen ble såå rar…men jeg klarte det på nytt forsøk og da tok jeg likegodt tåopp…du ser de inne på Ravelry..samme nick som her.

    Nå holder jeg på med noen blueberry waffle…håper det går like bra.
    Ha en fin uke 🙂

  4. Monai Says:

    Nydelige sokker i hærlig farge.

Legg igjen en kommentar

