Vendbare vikinger

Dette er par nummer 21 i 52 Pair Plunge (52ppiii). Nok en gang sokker til min kjære!

De er strikka i Viking Sportsragg på rundpinne 3,5. Siden Gubben nesten alltid bretter ned sokkene sine, lette jeg etter et mønster som ville se like fint ut på begge sider.

Dette flettemønsteret fant jeg i ei bok, og jobba videre med det. Hælen er en såkalt «short-row» hæl, men siden min kjære har ganske høy vrist improviserte jeg en liten kile.

Vellykka prosjekt – sokkene passer perfekt!

Stikkord: , , , ,

9 kommentar to “Vendbare vikinger”

  1. "nunne" Says:

    Flotte sokker denne søndagen også.
    Disse så gode og varme ut. Din kjære skal ikke fryse på beina med disse.

  2. Sommertid Says:

    Ser deilige ut, heldig han karen som har fått de her. Jeg holder fortsatt på med mitt første par 2 AAT, rekte opp første forsøk, så nå er det tå opp og holder på med short row…snåle greier det her med hæl…
    Go uke til deg 🙂

  3. Frk.Badegakk Says:

    Dette så ut som deilige og varme sokker. Gratulerer med nok et fullført prosjekt! Bra jobba=)

  4. Loppelill Says:

    De så gode og varme ut!

  5. Pinnepenn Says:

    Så flotte de ble, kjekt når man kan få laget de så de passer akkurat.

  6. Astrid Says:

    Så flott at du tar godt vare på beina til broren min!!!!!! Visste jeg kunne stole på deg!Skikkelig tøft med nedbrettkant!!!!
    Klem te svigersen min!

  7. Zirkona Says:

    Kjempeartige sokker! Flott mønster du har laget og de har har fått en helt ny funksjon – like fine på begge sider! Imponerende!

  8. teshastrikk Says:

    Takker for flotte kommentarer!
    Men, Zirkona, jeg kan nok ikke ta æren av det flettemønsteret som er likt på begge sider, det fant jeg i ei bok som jeg lånte av min støttespiller, Svigers!

  9. Zirkona Says:

    Så den da;-) Men det var DU som så muligheten til å lage sokkemønster av dette slik at man kunne ha en nedbrettet kant uten å få baksiden ut!

Legg igjen en kommentar

