… og vi sokker og vi sokker…

Oppsamlingsheat for parene 14, 15, 16, 17 og 18 i min «sokkeverden»!

Reste-raggsokker til min kjære:

De er strikka i ei salig blanding av Viking Sportsragg, Robust og dobbel Sisu. Størrelse 46…

Sokker til farfar-gutten:

Disse er også i restegarn, men denne gangen i to farger av Viking Sportsragg.

Nine to Five:

Disse er, og kommer nok alltid til å være blant mine favoritter når det gjelder sokkedesign!

Designeren er Nicole Hindes, og sokkene er strikka i Ida på pinne 2,5

– som vanlig på en lang rundpinne (Magic Loop).

Akkurat disse er strikka to-på-en-gang, mesteparten på en tur-retur Bergen.

Mini-Nine to Five:

Mønsteret er basert på Nine-to-Five-sokkene. Disse er i størrelse baby, strikka i Baby Ull på p. 2,5.

Babysokker:

Enda et par babysokker, denne gangen helt enkle i Gjestal Baby Merino.

Enkelt måtte det være, for de ble strikka under en forelesning (ikke av meg, sjølsagt).

Det var det, for denne gang. Jeg har enda noen par ferdige – og noen på pinnene…

Stikkord: , , , , , , , , ,

10 kommentar to “… og vi sokker og vi sokker…”

  1. "nunne" Says:

    Enda flere fine sokkepar siden jeg var inne i går.
    Disse Nine to five sokkene dine likte jeg veldig godt. Slike mønsterer liker jeg også.

  2. monica Says:

    hm….æ bli matt a så fine sokka eller lesta som vi si her nord…vakkert mønster….må snart vise mine….når æ får dem ferdig..alt for mange baller i lufta..sukk..ha en vakker tirsdag

  3. Elisabeth Says:

    Så masse fint du har strikket i sommer!! Hvor finner man oppskriften på Nine to Five sokkene? 🙂

  4. Zirkona Says:

    Sokkeproduksjonene din fortsetter i samme imponerende tempo.
    Ingen i din nærhet kommer vel til å fryse på beina med det første.

    Så mange flotte par det blir!!

  5. teshastrikk Says:

    Takk skal dere ha!
    Joda, det går unna og det er fortsatt lystbetont.
    Viss du er medlem på Ravelry, Elisabeth, kan du bare klikke på bildet av sokkene så finner du lenke til oppskrifta!

  6. hisae Says:

    Så mange flotte sokker du har strikket. Ja jeg liker også nine to five, elegant mønster

  7. Monai Says:

    Her var det mange fine sokker i ulike mønster og farger.

  8. Sommertid Says:

    Hei. Jeg har begynt med noe som du har inspirert meg til…og derfor har jeg også linket til deg på innlegget mitt. Jeg har nemlig startet med magic loop og sokker…he he ..
    Flotte sokker du viser frem her, spesielt nine to five likte jeg 🙂
    Ha en forts fin dag 🙂

  9. veveke Says:

    Nydelig hjemmeside du har!
    Jeg liker egentlig ikke uttrykket «magic loop», men fant noe supert i det du skriver:
    sitat: «- som vanlig på en lang rundpinne (Magic Loop).

    Akkurat disse er strikka to-på-en-gang, mesteparten på en tur-retur Bergen.»

    TO PÅ EN GANG…. mye bedre enn magic loop – synes jeg.
    – som er like hekta på «to på en gang» som deg!!
    Takk for tipset!

  10. teshastrikk Says:

    Takk for fine tilbakemeldinger, alle sammen!
    Jeg liker heller ikke det uttrykket, Veveke, men savner et godt norsk. «Magic loop» er jo «å strikke på en lang rundpinne istedetfor på strømpepinner», uavhengig av om du strikker en eller to.
    Magisk er det, i alle fall! Klirrfritt og miste-pinner-i-golvet-fritt, ikke minst!!!
    😉

Legg igjen en kommentar

