Nesten hjemme…

Vel, loddrett løgn. Jeg ER hjemme. Hverdagen (les: Striskjorte og havrelefse) innhenter også en laid-back sommer-hytte-person som meg.

Men det vil nok ta sin tid å oppdatere, for i helgene framover kommer jeg til å forbli hytteboer og ikke-trådløs-på-noen-måte. Ha, ha, tok du den???

Her er sokkene Rick (av Cookie A) som jeg strikka tidligere i sommer i anledning «Sock Innovation»-alongen.

Disse er strikka i Regia på pinne 2,5 i størrelse 46 (!). Jeg måtte foreta noen små justeringer for å få sokkene store nok.

Jeg har prøvd å lage meg lister over sokkene jeg har strikka, men det er ikke sikkert de kommer i den rekkefølgen de er laga. Disse er nå «loggført» som par nummer 7 i «52 pair plunge» (også kalt 52ppiii).

Vi kan også slenge par nummer 8 på bordet med det samme, Grün ist die Hoffnung av Stephanie van der Linden:

Dette er juli-bidraget i «Sock Down» ( Sock Knitters Anonymus).

Også disse er strikka i Regia. Veldig greit garn å strikke sokker i, så nå har jeg «hamstra»…

Artige sokker å strikke, forresten! Utrolig utradisjonelle!

Mønsteret oppå blir strikka først, så tåa (short row), undersida og hælen (også short row).

Utfordringen lå vel helst i å felle vrangborda løst nok av!

Stikkord: , , , , , , ,

7 kommentar to “Nesten hjemme…”

  1. Sommertid Says:

    Deilig med litt helgeferie også…
    og oppdatering får komme når det vil, sant ?
    Skikkelige fin farge på de Rick sokkene..de ser deilige ut også.
    Ha en fin helg🙂

  2. Solveig Aase Larsen Says:

    Oj for et arbeid utrolig flotte sokker, må kanskje prøve meg. Syns det ser vel avansert ut …
    Ha en fin sildajazz😉

  3. Pinnepenn Says:

    Så nydelige sokker! Det er jo små kunstverk. Kos deg på hytta.🙂

  4. "nunne" Says:

    Flotte sokker i fine mønster og farger.
    Moro å strikke slike sokker. Det har blitt noen par på meg i sommer også.
    Begynner å få «dreisen» på det nå.
    Skal bli artig å følge med på den videre sokkeproduksjonen din.

  5. Solveig Says:

    De var jammen originale – så morsomme ut å strikke.

  6. Lappesola Says:

    Så utrolig mange lekre sokker.
    Hilsen Sol

  7. Zirkona Says:

    Bare lekre sokker her jo! Ricksokkene var bare rå!!!

Legg igjen en kommentar

