Krabbegenser

Bor man hele sommersesongen på hytta ved sjøen er det bare et «must» å strikke krabbegenser til barnebarnet!

Denne oppskrifta fant jeg i et ukeblad engang (var det i fjor, mon tro?) og la det i mine gjemmer. I år kom det til anvendelse. Plutselig kom det for meg at denne skulle farmor sin gullgutt ha.

Jeg begynte på genseren på bursdagen hans (4-årsdag, må vite…) og hadde den ferdig til selskapet. Som riktignok var søndagen etter, men likevel, fort og greit.

Jeg valgte Baby Bomull fra Sparkjøp. Det er et godt alternativ til dyrere garn når det ikke akkurat er snakk om plagg som skal brukes hyppig i årevis.

Ermene er strikka to på en gang, så slipper man å måle og styre på for å få dem like!

Stikkord: , , , , , ,

9 kommentar to “Krabbegenser”

  1. Sommertid Says:

    Helt herlig ble den..flotte farger. Og strikker ermer 2 på èn gang er jo bare genialt. Har selv så smått begynt å lære meg magic loop og 2 på èn gang..for jeg hater erme nr 2, vott nr 2 osv. Så jeg håper om tid og stunder at magic loop og jeg blir gode venner.
    Ha en forts fin uke 🙂

  2. elins strikkeri Says:

    Kjempetøff og flott genser tenker den vakte begeistring hos mottaker:) Eg har ikkje forstått meg heilt på kva magic loop er, heller ikkje om ein berre strikker 2 ermer samtidig på samme måte som om ein strikker1, eller om det er noko spesielt ein gjer?

  3. Marit Says:

    Så tøff den var! Det må jo være midt i blinken for en liten krabbefisker en litt kjølig dag 🙂

  4. Elisabeth Says:

    Kjempeflott genser! Gleder meg til å se mer av det du har laget i sommer. 🙂

  5. Solveig Says:

    Så tøff den var. Midt i blinken for alle små krabbefiskere.

  6. Pinnepenn Says:

    Stilig genser!

  7. Zirkona Says:

    Super genser!

    Var litt på bærtur da jeg leste begynnelsen av innlegget ditt. Utover i lesingen forstod jeg jo at mitt scenario måtte være helt feil så jeg tok en titt på bildet…. Har nemlig hatt en del svært små mennesker rundt meg i sommer og begynte å lure på hva en genser til å krabbe i var for noe spesielt…

  8. Loppelill Says:

    Så fin genser 😀

  9. "nunne" Says:

    Flott og sommerlig genser i fine farger.

Legg igjen en kommentar

