Ikke riktig klok…

«Ikkje et ord»…

Nei, jeg vet at det spøker for vett og forstand når man med vitende og vilje melder seg på sokkegalskapsalongen «52 pair plunge III»!

Jada, det er det det betyr: jeg har sagt ja til utfordringen om å strikke 52 par sokker fra begynnelsen av juni i år til slutten av mai neste år. Hjelpe og trøste!

Sunshine og Anniversary Socks teller som par 1 og 2, siden de ble laga i juni.

Dette er par nr.3:

IMG_0178De er strikka i Opal Crazy på p.2,5. Det er min kjære som har bedt om å få dem, og siden han er en flittig strikkesokkebruker er det bare hyggelig å strikke til ham!

Ulempe nr.1 er at han har store føtter – veldig store føtter…

Ulempe nr.2 er at dette sjølstripende garnet ikke inviterer til å slå seg løs med spennende mønstre, akkurat.

Den store fordelen denne gangen var at jeg skulle bort på kurs i to dager, og trengte noe passe «tanketomt» å strikke på.

Så da så…

Men bevares – det er laaangt igjen til 52 fullførte par!!!

Stikkord: , , , , , ,

7 kommentar to “Ikke riktig klok…”

  1. Cecilie Says:

    Må si dere som har meldt dere på «plungen» er gale:-( Men jeg beundrer galskapen deres og alle de flotte og vakre sokkene som kommer ut av det:-)

  2. Cecilie Says:

    Nå ser jeg det ble en sur smiley etter første setning, det var overhodet ikke meningen!!!*angst* det skulle jo selvfølgelig være en sånn en :-)))

  3. Zirkona Says:

    Du er en tøff dame som tør å gå på noe sånt! Klok som bare det. Å utfordre seg selv bør vi vel gjøre alle.

    Neida, selvfølgelig mener jeg du er fullstendig gal! Er allerede i klubben selv om min galskap for tiden er votter. Så lenge man stort sett ikke plager andre, men er grei å snill som en viss Egner har sagt, så må det vel være helt OK.

  4. Marit Says:

    Ja, du må jo være av de rette til å melde seg på en slik utfordring! Sokkene spretter jo fram i full fart, tilogmed når de er er strikket på pinne 2,5 til store føtter!
    Jeg sier bare lykke til, du klarer nok dette!🙂 Marit

  5. "nunne" Says:

    Dette var litt av en utfordring. Men med den farta på pinnene, klarer du sikkert det. Bare du ikke går lei hele sokkestrikkingen da?
    Flotte sokker du har strikket til din kjære. nunne

  6. Pinnepenn Says:

    Fine sokker, lange herresokker tar tid men det er hyggelig å strikke til noen som ønsker seg det man lager.🙂

  7. Heidi Says:

    Er det noen som klarer et sokkepar i uka et helt år må det jo være deg! Tror nesten de blir forskjellige også…

Legg igjen en kommentar

