Trost i Klematisen…

… eller Presidentfruas femlinger!

Det nye kallenavnet på svarttrost skyldes hennes valg av reirplass – i klematisen «The President».

IMG_0167Fredag kveld lå hun trofast på reiret, tilsynelatende helt som vanlig.

På bildet kan man såvidt skimte et noe engstelig og vaktsomt øye. Men hun ble tappert liggende, til tross for at jeg «fyrte» av blitsen bare ca. 20 cm fra reiret!

Og så – lørdag morgen, da vi tjuvtitta oppi reiret, var det ingen egg, men fem gapende, brunoransje nøster!

IMG_0173

Så nå har Presidentfrua travle dager! Det skal bli spennende å følge med på utviklinga neste helg. Håper det fortsatt går like bra!

Jeg strikker litt her og strikker litt der –  babybody, sokker, lue…

Men bare en ting er blitt ferdig i helga: djevellua som er et av «oppdragene» i «Luer for huer» på Uformelt.net.

Jeg har strikka den i Babyull fra Gjestal, i striper med hvitt og blåmelert.

IMG_0177

Stikkord: , , , , , , ,

10 kommentar to “Trost i Klematisen…”

  1. hisae Says:

    Nydelig lue med ett ikke passende navn. Skal bli koselig å følge fuglene dine

  2. Unni Says:

    Så spennende å kunne se rett i reiret🙂
    Jeg har nettopp sett blåmeisene flytte ut av kassa foran kjøkkenvinduet mitt. Og nå har kjøttmeisen fått bebiser i en annen fuglekasse 15 meter unna :o)

    Mvh
    Unni

  3. "nunne" Says:

    Flott lue. Disse luene sitter så godt på små barnehoder.
    Moro å følge med på trostemor og ungene hennes.
    Håper du viser oss bilder fra reiret neste helg og.

  4. Pinnepenn Says:

    Så spennende å følge med på dyrelivet hos deg. Flott hatt.🙂

  5. Hanne Says:

    Næææ. Så spennende å følge en fuglefamilie på nært hold. Morsomt navn du har lagt på dem også.
    Ønsker deg ei fin, fin uke🙂
    Pludrehanneklem

  6. petronella Says:

    For en vakker gave fra moder natur – å få et trosterede midt i clematisen🙂

  7. mimouna Says:

    Artig å følge livet i et fuglerede.

    Den luen er veldig gøy å strikke, jeg laget en hel haug mens jeg var i gang.

  8. Elisabeth Says:

    Så spennende med fuglene!! Kjempefin lue!🙂

  9. Astrid Says:

    «Troste» og bære seie nå eg. Ska eg besøka svigersen på hyttå så må eg lista meg forbi med strikketøyet i korgå…
    Ska bli artig å følga dei nye naboane videre.
    Luå blei fine den!!!!
    Klem frå meg!

  10. Nogette Says:

    Oi, så spennende med små fugler i hagen!

Legg igjen en kommentar

