Sunshine

Junisokkene i Cookie-alongen (Sock Innovation) heter passende nok Sunshine!

De sto ikke øverst på mi «ønskeliste», men tok meg med storm…

Fine, enkle og kjekke å strikke!

Jeg har brukt Amerikagarn igjen, denne gang Araucania Rancho, og fargen heter Cantaloupe. Jeg fikk veldige assosiasjoner til solskinn og varme både av navnet og fargen!

Jeg strikka med Magic Loop på rundpinne 2,5.

IMG_0117

Nå må jeg snart telle etter hvor mange føtter jeg egentlig har, for jeg har alvorlig mange sokkepar etterhvert…

Stikkord: , , , , , ,

18 kommentar to “Sunshine”

  1. Sommertid Says:

    De her hadde en nyydelig farge og istemmer med deg at det er solskinn og varme som utstråles her..herlig !
    og du har vel ikke mer enn 2 bein/føtter du heller..selvom man kan begynne å lure…for du strikker som om du har tusenbein å ha sokker på…he he …ja ja..du får kose deg med sokke strikketøyet..
    Ha en fin kveld videre 😀

  2. "nunne" Says:

    Fine sokker. Disse likte jeg godt mønsteret på, fin farge også.
    Skal være enig i at du må ha alvorlig mange sokkepar etter hvert.

  3. Cecilie Says:

    Disse var også utrolig flotte:-) Jeg holder på med min første Cookie sokk, og jeg syns det er dødsgøy!!

  4. Pinnepenn Says:

    Så flotte. Selvstrikkete sokker kan man aldri få for mange av. 🙂

  5. Livm Says:

    Flotte sokker både her og i forrige innlegg!!

  6. Anne-Britt Says:

    Å du og du for noen flotte sokker. En kjempeflott blogg du har også med masse flotte strikkeprodukter. Likte genseren med tigeren veldig godt.

  7. Hannesol Says:

    Nydelige sokker! En kan aldri få for mye sokker spør du meg :0)

  8. Marit Says:

    Enda fler flotte sokker! Det må være ekstra morsomt å strikke med så flott garn.

  9. Elisabeth Says:

    Kjempefine! Nydelig farge!!!

  10. Astrid Says:

    Hrm,sokkar strikker me enten me har nok bein te di eller ikkje……Må ha det -bare må ha det….Kan aldri bli nok sokkar e mi meining!!

    Klem frå Svigers (så e sokkestrikkegal dø luks)

  11. Zirkona Says:

    Enda et nydelig sokkepar! Skjønner at du begynner å telle føtter med den produksjonen! Likevel tror jeg absolutt det er flere føtter som trenger nydelige hjemmestrikka sokker enn eksklusive sokker som trenger føtter.

    Er vel mer bekymret for hvor mange hender du har så mye som de klarer å trylle frem fra pinnene. Tallet to må iallefall være helt feil.

  12. Monai Says:

    Så mange fine sokker du har strikket siden sist jeg var innom her.
    Det er helt utolig hvor mye fint du tryller frem, og så jevnt og pent reultat.Det er en fryd å titte innom siden din.

  13. hisae Says:

    Disse ble kjempeflotte. Cookie A har mange flotte mønstre.
    Nydelig farge du har valgt, passet til navnet

  14. Astrid Says:

    Uffa meg,glømte å sei at sokkane blei kjempeflotte!!! Eg har jo sett dei «undervegs» men ikkje det ferdiga resultatet. Ser deg snart på hyttå!
    Klem!

  15. Loppelill Says:

    Nydelige sokker, ser ut som det var mye arbeid.

  16. Elisabeth Says:

    Er det denne boken du har?
    http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3778497

  17. teshastrikk Says:

    Ja, den er det! Flott bok med mange lekre oppskrifter og tips. Det er (dessverre) endel trykkfeil, men det er nokså vanlig i denslags bøker har jeg funnet ut. Fordelen er at forlaget har et nettsted der du kan ta utskrift av rettelsene.
    Du er jo på Ravelry (?), der kan du sjekke ut flere av oppskriftene og se bilder av de ferdige sokkene andre «Ravel’re» har strikka.
    😉

  18. Elisabeth Says:

    Takk for tips. Skal inn der og sjekke da. 🙂

Legg igjen en kommentar

