Kiila!

Kiila er finsk.

På engelsk heter det «gusset», og på norsk blir det vel noe sånt som «kile».

Det er Yarnissima som har designa disse sokkene som var «Mystery Sock» i mai på Ravelry-alongen «Sock Knitters Anonymus».

Jeg har strikka sokkene i et av de «dyrebare» Amerikagarna mine, Dream in Color Smooshy – Spring Tickle.

Flere bilder og detaljer finnes på Ravelry (i My Notebook).

Som mange av Yarnissimas sokkedesigns er også disse såkalte «tå-opp»-sokker, det vil si at du starter ved tåa og strikker «motsatt vei» til du feller av etter skaftet (leggen, vrangborda).

Stikkord: , , , , , ,

12 kommentar to “Kiila!”

  1. mluni Says:

    Kjempefine sokker, og fargen er jo bare nydelig!
    Syns det er så fint med røff bakgrunn på sokkebilder.

  2. Sommertid Says:

    De her likte jeg mønsteret på..selvom fargen ikke er helt i min smak.
    Tror jeg må prøve meg på slike tå opp sokker…kan jo hende jeg klarer de her bedre enn vanlige sokker…verdt å prøve ja

  3. Pinnepenn Says:

    Veldig fine sokker, nydelig grønnfarge.

  4. spøt-oline Says:

    Nydelige sokker du har strikket. Disse likte jeg veldig godt-

  5. Cecilie Says:

    Fantastisk fine de er!!! og fargen er jo bare sinnsykt vakker:-)

  6. Heidi Says:

    Lekre sokker med stilig mønster og vakker farge!

  7. elisabethA Says:

    De var skikkelig lekker, en kjempestilig farge. Har aldri prøvd meg på «tå-opp» sokker, så kanskje jeg skal prøve meg på det. Ha en fin uke.

  8. chawo Says:

    For noen flotte sokker ,du har strikket.

  9. "nunne" Says:

    Var spent på resten. Flotte sokker og fin farge. Må nok prøve meg på slike tå opp sokker jeg og etter hvert.

  10. hisae Says:

    Kjempefine i nydelig farge. Disse står som nestemann på lista mi

  11. Loppelill Says:

    Det var noen nydelige sokker. Flott farge!

  12. Felisi Says:

    Lekre sokker, og jeg eeelsker fargen!

Legg igjen en kommentar

