Voss baby-body

Første baby-body er helt ferdig, og garnet til nummer to er kjøpt inn og ligger klart!

IMG_0036

Denne bodyen er strikka i Dale Baby Ull i fargene natur og gråmelert. Oppskrifta er fra et Dalegarn-hefte med klassiske mønstre, blant annet den nydelige Voss-kofta.

Det mønsteret er jeg så glad i at jeg har strikka ei kofte til meg sjøl, riktignok for noen år siden.

IMG_0037Men garn til en til? Javisst…

Strikke enda en til? Jada!

Helt lik? Nja… neida, den neste blir i svart og hvitt!!!

Hvorfor det, da? Tja, jeg røpte jo det i forrige innlegg, og viss du ikke sier det bort så er det altså til to av tantejentene mine (til overmål søstre) som venter babyer om ikke så lenge.

Og dette siste hysj-hysjet var ikke mynta på deg, Svigers, for makan til «pottetetthet» skal man lete lenge etter…

Stikkord: , , ,

15 kommentar to “Voss baby-body”

  1. Loppelill Says:

    Så flott den var!!

  2. Ann Karin Says:

    Kjempe fine body.
    Den må eg føra opp på listå mi. Lyst å laga. ; )

  3. Pinnepenn Says:

    Å så flott!

  4. Gudrun Says:

    Flott body i fine rene farger. Gode og varme til små kropper

  5. Mette Pettersen Says:

    Du burde vært «forfatter», det er så moro å lese det du skriver….

  6. Solveig Says:

    Så fin! Blir nok populære når kulda kommer tilbake.

  7. Astrid Says:

    Sååå fine han blei!!! Jentene mine blir knallgla øve å få så flotte bodyar te babyane. Pottetett moi????
    Klem te deg frå Svigers

  8. hisae Says:

    Så flott body, nesten lyst til å strikke en slik selv om jeg ikke kjenner noen småtroll. Heldig de som får denne

  9. Heidi Says:

    Kjempeflott body! Morsomt med tradisjonsmønster på babybodyene.

  10. Marit Says:

    Den bodyen er så fin! Må kjøpe meg det mønsterheftet. Vet ikke om noen flere babyer i nær fremtid, men det kommer sikkert noen🙂

  11. Trollkåno Says:

    So flott body!!!
    Vart aldeles imponert over dei flotte sokkane i forrige innlegg……

  12. Marit Says:

    Vil bare ønske deg en riktig god pinse!

  13. Monai Says:

    Den er så fin denne bodyen.Den har jeg også lyst til å strikke engang.

  14. Vibeke Says:

    Det va nå godt eg ikkje såg dette før nå🙂
    Eg har vært kjempe fornøyd med boddyen, så fornøyd at min kjære mor har fått i oppgave å strikke ny i større str.

    Tusen takk igjen tante🙂

  15. Unni Says:

    Kjempefine bodyar du har strikka. Kunne tenkt meg og strikka ein slik ein, men veit ikkje om baby i vente noken plass🙂

Legg igjen en kommentar

