Pomatomus, Kiila & sånn

Jeg har gjort ferdig enda et par Pomatomus av Cookie A.

Dette er et bidrag til Cookie A – alongen på Ravelry.

Jeg var litt redd for at de skulle bli i overkant «masete» med sjølstripende garn, men syns i grunnen det gikk greit!

Garnet er Opal Crazy, og jeg brukte pinner 2,5 mm.

Jeg er utrulig begeistra for Cookie A som designer, og dette mønsteret elsker jeg!

Jeg har brukt det både i sokker og pulsvarmere, og kommer til å bruke det igjen – og igjen…

Og siden Pomatomus ifølge Cookie er en fisk, måtte jeg jo ta bilder i maritime omgivelser når jeg først hadde sjansen!

Dette er i grunnen det andre mai-sokkeparet i den alongen, de første var Kai-Mei fra boka til Cookie, «Sock Innovation».

Her er Kiila – mysteriesokkene i Sockdown-alongen på Ravelry. Siden jeg har vært på hytta hele langhelga, har jeg nettopp fått skrevet ut fjerde og siste del av mysteriet.

Ventetida har jeg brukt til å strikke sokk nummer to like langt som den første…

I min sokke-iver har jeg starta på par nummer to i den alongen også, men vi får nå se om det holder helt til mål…

Dessuten er baby-bodyen ferdig, den mangler bare trykknapper, så kommer det rapport på den også!

Jeg må snarest kjøpe garn til body nummer to – kan jo ikke gjøre forskjell på niesene mine som begge venter barn i løpet av sommeren!

Til slutt et par bilder fra hytta:

IMG_0015IMG_0029IMG_0027
–  ei krukke med takløk, spennende striper i berg og ærfugl «på den ytterste nøkne ø».

Stikkord: , , , , , ,

8 kommentar to “Pomatomus, Kiila & sånn”

  1. hisae Says:

    Begge sokkeparene dine er nydelige, det Opal garnet gjorde seg på sokkene dine. Har fått dilla på Cookie A selv. Mange flotte mønstre.

  2. Kiwa Says:

    Så utrolig flotte sokker! Og nydelige naturbilder!

  3. Zirkona Says:

    Flotte sokker! Opal er pent både som garn og i originalutgave.

    Fant plutselig ut at garnet egner seg til mere enn en ting, og så glemte jeg selve Opalen da….. som er så lekker! Heldigvis kan jeg gjøre et nytt forsøk.

  4. Solveig Says:

    Nydelige sokker begge to. Synes ikke det gjorde noe å bruke selvstripende garn. Mønsteret kom godt fram likevel.

  5. Gudrun Says:

    Flotte sokker. Disse gjorde seg fint Opal. Spennende å se resten på de andre sokkene også. Fine naturbilder.

  6. Elisabeth Says:

    Du er så flink, skjønner ikke hvordan du får til alt det mønsteret jeg.

  7. Mette Pettersen Says:

    Jeg gleder meg til å se de grønne sokkene ferdig, de var knallfine!!

  8. elisabethA Says:

    Nydelig farge på Opalgarnet, det ble flotte sokker.

Legg igjen en kommentar

