Løst og fast…

Lua til Tigergenseren er ferdig. Det var jo bare en «transport-etappe», egentlig. Men «guttefin» – den også.IMG_8752

Her er den på det avlagte «sminkedokke»-hodet etter Tøtta. Gjenbruk…

Jeg var hos mamma og pappa mens jeg strikka den nesten helt ferdig. De lurte på hva jeg skulle begynne på etterpå…

Det var i grunnen feil spørsmål!

Hva jeg skal fortsette med er det riktige, og det er flere riktige svaralternativer også!

IMG_8754Jeg har en liten grandniese «på gang», med dertilhørende babystrikk.

Det er en langermet body i Dale Baby-ull. Oppskrifta bygger på det tradisjonsrike mønsteret «Voss».

Mmmm… Deilig og myk.

NB! Ingen må sladre til baby-mammaen, altså!!!

Så har vi disse sokkene, da…

IMG_8753«Kiila» av Yarnissima er som nevnt «Mystery Sock» i mai i «Sock Knitters Anonymous» på Ravelry. Der kom tredje del i dag. Nå er vi kommet til hælen.

Det er en «tå-opp»-sokk, så vi er ferdige med tåa, foten og kilen.

Spennende!

Her bruker jeg «Dream in Color Smooshy»-garnet mitt. Det får være et godt formål!

IMG_8748Dessuten klarte jeg ikke å la være å legge opp til enda et par «Pomatomus» av Cookie A, til tross for at jeg har strikket mai-bidraget i den alongen («Kai-Mei» sokkene fra «Sock Innovation»-boka). Men sånn er det med oss strikkeavhengige…

Denne gangen brukte jeg av «Opal»-lageret mitt. Det må være et prisverdig tiltak.

Og nødvendig – siden jeg venter på to nye hesper garn fra Ameriken!

Og forresten er jeg visst med på «Luer for huer» likevel – alongen som flytta fra ett nettforum (Hobbyboden) til et annet (Uformelt).

Og jeg flytta med…

Stikkord: , , , , , , ,

Legg igjen en kommentar

