Cobblestone – str.4 år

Jeg har lenge hatt «et godt øye til» designeren Jared Flood (brooklyntweed) . For ei stund siden kjøpte jeg dette mønsteret, Cobblestone, med tanke på å strikke en herregenser en eller annen gang…

Så hadde det seg sånn at (ha-ha, Svigers!) jeg snubla over et stort nøste (300 gram) «Polka» på Europris (hjertelig syntetisk, men pytt-pytt): 10% ull, 17 % bomull, 54 % akryl og 19 % polyamid. Strikkefastheten er 18 m/10cm, og jeg brukte p.31/2.

Det var muligens fargen jeg falt mest for, grå/blå-melert.

Da kom tanken om å lage en «barneversjon» først.

Heldigvis kunne Svigers tipse meg om at noen hadde gjort det før meg, så takk til Kiwa (Kiwas verden) som gjorde arbeidet med tilpassinga så mye lettere for meg!

img_8674

Genseren skal nå være ca.4 år, men det gjenstår å se om den passer til farmors Lillegull!

Stikkord: , , , ,

13 kommentar to “Cobblestone – str.4 år”

  1. Astrid Says:

    Sååååå flotte han blei!! Den ska eg strikka te maen min (i litt større størrelse då da) ………ein gong…. Eg fekk garnpakke i dag!! Nydeligt garn,du ska få kjenna» på det.
    Klem frå Svigersen

  2. Zirkona Says:

    Denne genseren var skikkelig fin! Lekkert mønster! Nydelig arbeid som alltid.

  3. chawo Says:

    Genseren ble kjempefin.

  4. Gudrun Says:

    Skikkelig tøff guttegenser.

  5. Pinnepenn Says:

    Så tøff genser, skikkelig fin.🙂

  6. Cecilie Says:

    Den genseren er knallfin!! Har mønster, men venter på mot til å strikke den til mannen:-)

  7. Ann Karin Says:

    Stilige genser. Ja,den va guttaslige og den.
    Tøffe!!

  8. Monai Says:

    Genseren ble kjempefin.Jeg har strikket denne til minstemann jeg også.

  9. hisae Says:

    Flott genser. Er blitt populære på nettet disse genserne(blir fristet her)

  10. Loppelill Says:

    Så stilig genser! Litt ridderaktig🙂 Nydelig farge ja.

  11. Elisabeth Says:

    Kjempefin genser!!🙂

  12. Tigeren er løs! « mellom maskene… Says:

    […] Cobblestone-genseren fikk gutten på søndag, den ble påbegynt sist – men først ferdig! Den passet veldig godt båden i fasong og størrelse. En tanke lang i ermene, muligens, men rillekanten gjør seg godt oppbretta også. […]

  13. Mette Says:

    Åhh så fin den genseren var….
    Kan se at den har fin fasong!!

Legg igjen en kommentar

