Kom mai, du skjønne, milde…

Mai måned,  en av mine absolutte favoritter!

Denne langhelga har jeg «fått mye ut av»…

Vi dro på hytta allerede torsdag kveld, og kunne ved selvsyn konstatere det vi har lest og hørt: våren er veldig tidlig i år.

img_8666

Her er en Gullkorg (Doronicum), sannsynligvis på sitt vakreste akkurat nå.

Denne helga ble det mer jobbing inne i hytta enn ute i hyttehagen, grunning og maling etter snekringa min kjære har hatt for seg  i det siste.

Svigers og jeg deler heldigvis samme galskap lidenskap når det gjelder garn og strikking. For moro skyld bestilte vi to spoler tynt Superwash garn fra HIFA.

Pakken måtte vi sjølsagt åpne i fellesskap, og nøste opp med én gang!

img_8657img_8658img_8660

Det ble ett 100 grams nøste av hver farge til hver av oss – passe tynt til noen av de lekre sokkene vi har lyst til å strikke!

img_8670Jeg har allerede startet på et par Kai-Mei fra Cookies bok «Sock Innovation» med lilla, og det ser lovende ut.

Denne sokken er april-sokken i den ene av sokkealongene jeg er med på på Ravelry.

I den andre alongen, «Sock Knitters Anonymus»,  skal jeg prøve å bli med på min første «Mystery Sock»,  «Kiila«.

Ikke minst fordi den er designet av Yarnissima. Det er hun som står bak bl.a. «Firestarter Socks» som var de første sokkene jeg strikka fra tåa og opp, og også mitt første møte med ei engelsk oppskrift!

Hva mer har helga bydd på?

Tja, årets første bad for min kjære – kort og effektivt, men høyst påkrevd etter all pussinga på båten.

Dessuten ble det helt klart at vi også i år må «dele» hytta med ubudne leieboere: ekornmor med unger har bosatt seg oppunder taket…

Og til slutt: hjemreise tidlig søndag for å dra i konfirmasjon til min søsters yngste sønn.

Nydelig vårvær var en flott ramme rundt en fin familiebegivenhet!

Stikkord: , , , , , ,

4 kommentar to “Kom mai, du skjønne, milde…”

  1. Monai Says:

    Høres ut som du har hatt en flott helg på hytta.Fine sokker du har begynt å strikke på.

  2. Pinnepenn Says:

    Gleder meg til å se sokkene ferdige.🙂

  3. Felisi Says:

    Så hyggelig å ha en i familien å dele strikkelidenskapen med! Masse flotte ting du har laget, og jeg gleder meg til å se hva som dukker opp neste gang🙂

  4. Elisabeth Says:

    Nydelig farge, da!! Og de firestarter sokkene var kjempeartige!

Legg igjen en kommentar

