Odessalue

På fredag gikk jeg forbi tilbudskassen utenfor garnbutikken «min».

Nei – det blir helt feil! Jeg gikk IKKE forbi. Men jeg datt ikke fullstendig oppi…

Jeg bare falt litt for noen nøster Cotton Lux i lekre farger, spesielt en nydelig lakserosa-rød.

Problemet var at jeg hadde helt rett i mine mistanker: ett nøste ville neppe holde til ei lue. Men i farten hørte jeg ikke på det øret, så jeg kjøpte heller flere ulike farger.

I dag har jeg sjølsagt vært og rettet opp «skaden». Så nå er den lakserosa ferdig (og jeg har sikret meg at det er nok til ei til, svigers…)

Lua er designa av Grumperina, men du finner norsk oversettelse i Torills blogg.

Jeg har brukt p.3 1/2. Perlene er 4 mm og blå/grønn-glinsende. Og som nevnt: det gikk med litt mer enn ett nøste.

Jeg er ikke spesielt begeistra for Cotton Lux – denne gangen var det fargen som «overtalte».

Fortsatt syns jeg Tuva (fra Europris) er å foretrekke!

Stikkord: , , , , ,

10 kommentar to “Odessalue”

  1. Ann Karin Says:

    Odessa lua er jo barra heilt, super duper kjekke hua.
    Fine farge du har valgt.

  2. Sommertid Says:

    Så kjekt at du la ved hvor man kan finne en norsk oversettelse av oppskriften..selvom jeg nå har kommet over skrekken min for engelske oppskrifter…
    Syns fargen og perlene ble kjempefine.

  3. Pinnepenn Says:

    Det ble en nydelig lue.🙂

  4. chawo Says:

    Lua de ble lekker,herlig farge på den.

  5. strikkefrua Says:

    Jeg fikk et bilde for meg hvor jeg kun ser bena dine opp av garnkassa. Men fangsten ser ut til å å ha blitt bra. Jeg må også strikke denne lua snart. Foreløpig holder jeg godt på heklenåla, er veldig glad i den for tida.

    Lua di er nydelig. Pent arbeid som alltid.

    Hilsen Elin

  6. teshastrikk Says:

    Du flirte godt, da, Elin??? Joda, det kunne godt ha skjedd, det…
    Hold godt på heklenåla du – der er du rene tryllekunstneren!
    Takker for artige og hyggelige tilbakemeldinger, alle sammen!!!
    ;-)))

  7. Zirkona Says:

    Flott Odessa! Lenge siden det er blitt en slik her, kanskje på tide?

    Bildet så jeg også! Merkelig å komme inn her på kommentarene å se at andre hadde sett det samme. Hvordan fikk du det til tesha?

  8. teshastrikk Says:

    Språkbruk? Skrive i bilder?
    Tro meg – jeg har sett det samme bildet sjøl. Ikke bra…

  9. Loppelill Says:

    Kjempefin lue !

  10. Randi Says:

    Ville bare si tusen takk for at du har oversatt oppskriften på Yummy Mummies til norsk og at du på toppen av det hele er så grei å dele den med andre:)

Legg igjen en kommentar

