To luer og litt mer tiger

Nydelig vårhelg på hytta! Det er kjekt å rydde og stelle i hagen når det spirer og gror så man nesten kan høre det…

Jeg er nesten ferdig med ermene til Lillegutt sin Tigergenser. Jeg strikker to på en gang med Magic loop.

img_8630Nå gjenstår det å brodere øynene til tigeren på bolen med maskesting, og så sjølsagt monteringa og halskanten. Det er ei stund siden jeg har montert nå, så akkurat den biten ser jeg ikke akkurat fram til…

Men må man, så må man. Det går nok greit.

Dessuten kommer jeg nok til å strikke lua også, regner jeg med.

Utenom tigergenseren har jeg strikket to luer denne helga:

img_86331Den blå og turkise lua heter Mesi og er april-lua i luealongen på Hobbyboden.  Jeg brukte Rubin fra Sparkjøp.

img_8632Den blå og grønne heter Tychus. Dette var et artig mønster som jeg ganske sikkert kommer til å bruke flere ganger! Jeg brukte Anna (Trysilgarn). Det er 100 % acryl, og altså noe jeg ikke pleier å bruke, men det ble et mykt og godt resultat.

Og her er litt av det jeg har kost meg med ute: to typer primula og en stor Bergenia i knopp:

img_8625img_8623img_8627

Stikkord: , , , , , , , , , ,

5 kommentar to “To luer og litt mer tiger”

  1. Zirkona Says:

    Nydelige arbeid denne gangen også!

    Tychus var en gammel kjenning, men Mesien var helt ny for meg, den må jeg nok forsøke, skikkelig flott!

  2. bestemor2 Says:

    Så flotte luer.
    Det er så fint når det spretter nå om våren.

  3. Gudrun Says:

    Utrolig å mye fint du lager. Mange fine sokker. Men likte denne lua i Hullbragdsmønster veldig godt. nunne

  4. Pinnepenn Says:

    Fine luer, det er ikke mye igjen på genseren nå.
    Det ligger en award til deg på bloggen min.🙂

  5. Tigeren er løs! « mellom maskene… Says:

    […] Genseren er strikka i Sisu etter oppskrift i heftet “SISU barn 0601″. Den er i str.4 år. Ermene er strikka to-på-en-gang. […]

Legg igjen en kommentar

