Monkey-sokker, Sjyvotter og hmmm… YM’er

Har jeg nevnt at jeg digger Cookie A’s sokker? Ja, jeg har visst det…

Nå er «Monkey«-sokkene også ferdige:

monkey-1 Strikka i Gjestal Frost på p. 2,5, Magic loop (sjølsagt), men én om gangen denne gang.

Som vanlig får jeg ubendig lyst til å strikke et ensfarga par også – på grunn av det (enkle men) flotte mønsteret!

SUKK…

Disse er også med i KAL’en på Ravelry. Neste par ut blir nok fra den nye boka…

I påsken strikka jeg «Sjyvotter» til min kjære, så han skal slippe å fryse på hendene viss han vil ut og fiske, for eksempel!

Oppskrifta er ei gammal tradisjonsoppskrift som står i den flotte sokkekalenderen som Sortland Husflidslag har gitt ut.img_8602

Jeg brukte akkurat tre nøster grå Artic og en liten rest svart Sportsgarn fra Trysilgarn.

Toving er jo alltid en spennende prosess, men det gikk fin-fint denne gangen også, heldigvis.

De er tova på 60 grader i vaskemaskinen, og størrelsen ble helt perfekt!

… og så var det de evinnelige YM’ene, da…

«Linda K’s Yummy Mummy Wristwarmers«:

img_8598Ingen spesiell grunn – hadde garn – hadde lyst.

Svart Mini Alpakka, p.2,5. Magic loop og to-på-en-gang.

Stikkord: , , , , , , , , ,

10 kommentar to “Monkey-sokker, Sjyvotter og hmmm… YM’er”

  1. Pinnepenn Says:

    Hver gang jeg ser YM får jeg enda mer lyst til å strikke dem. Det er flettene som er litt skumle.. Dine blir hvertfall kjempefine.🙂

  2. teshastrikk Says:

    Da sier jeg bare: kast deg ut i det – fletter er ikke skummelt i det hele tatt!
    Tusen takk for mange fine kommentarer, Pinnepenn. Vit at jeg setter stor pris på dem!😉

  3. MayM Says:

    Flotte sokker og votter.

  4. petronella Says:

    Så flink du er – Både sokker og votter er kjempefine. Pulsvarmerne er virkelig lekre🙂

  5. Heidi Says:

    Flotte sokker, varme votter og lekre YM’er!
    Toving er alltid et sjansespill når det er votter og plagg. Sjyvottene passet til meg etter toving, heldigvis valgte jeg farger ut fra det. Hadde det på følelsen.

  6. Elisabeth Says:

    Hei!
    Tusen takk for oppskrift på vottene til barn, helt supert! Kjempeflott side du har her, jeg kommer nok til å følge med her, ja.🙂 Utrolig inspirerende!

  7. teshastrikk Says:

    Takk for koselige og inspirerende kommentarer!
    Kjekt å «høre» fra deg, Elisabeth – du er hjertelig velkommen tilbake! Lykke til med vottene og hils til Tormod, da!😉

  8. Zirkona Says:

    Kjempefine votter, likevel – de sokkene var bare lekre!

  9. Monai Says:

    Flotte sokker,votter og pulsvarmere du har laget.

  10. Fjellfrua Says:

    Nydelige sokkar og vottar.

Legg igjen en kommentar

