Misfit Socks

Dette navnet er sterkt misvisende! De er ikke «misfit» i det hele tatt!!!

img_8568

På Ravelry er jeg med på en sokkealong som heter «Sockdown». Aprilutfordringen var å enten strikke knesokker (noe jeg fort slo fra meg…) eller såkalte «Underappriciated Patterns» der kriteriene var at oppskrifta måtte finnes på Ravelry, men ikke i mer enn 15 prosjekter.

Foreløbig har jeg laga to par sokker til «Sockdown’en», Misfit Socks av Sarah House er ett av dem. Oppskrifta ligger gratis på Ravelry. Det mest spesielle med disse sokkene er at øverste del av vrangbordene er strikka i flettemønster på tvers, så plukker man opp masker og strikker resten av sokkene på vanlig måte.

img_8566

Jeg har brukt tre nøster Viking SportsRagg i en melert lilla/blå farge på p.3.

Stikkord: , , , , ,

3 kommentar to “Misfit Socks”

  1. Solveig Aase Larsen Says:

    Disse var utrolig flotte 🙂 Den borden gjorde de spesielle. Kanskje noe å prøve på. Ha en fin kveld

  2. MayM Says:

    Nydelig sokker du har strikket også i min farge.

  3. Mette M Says:

    Så masse lekre sokker du har strikket 🙂

Legg igjen en kommentar

