Kjærestevotter & sånt

På oppfordring strikker vi:

Kjærestevotter!

img_8497Oppskrifta er fra «Familiens juleidéer 2001».

Jeg strikker i Falk, men «telte på knappene» ei stund og lurte på om jeg heller skulle velge Heilo. Landa på Falk til slutt fordi det kan vaskes i maskin.

Egentlig hadde jeg tenkt at dette skulle bli litt av påskekosen min, men neida…

Det gjør jo ingenting, da. Jeg har massevis av prosjekter på lur:

Utenom Tigergenseren til Lillegull venter det nye overraskelser i votte- og luealongene på Hobbyboden. For ikke å snakke om sokkealongene på Ravelry!

Jeg har altså så smått begynt å tenke på å pakke til påskeferien på hytta – ikke mat, ikke klær, men garn, strikkepinner, oppskrifter & mulige store og mindre prosjekter.

Antar det er ganske normalt i «disse kretser»???

Her er enda ei som har begynt å planlegge påsken: Sols garnkurv! Hun har en kanskje en liten påskeoverraskelse til deg viss du «stikker innom»…

Vårfornemmelser?

Dette er også et slags vårtegn på mine kanter:

img_8499Viss du ser riktig godt etter ser du en som er i luftig svev fra fjellet i en paraglider!

Han fikk seg en fin tur i langsomme sirkler til han landet ved foten av fjellet på ei lita slette.

Stikkord: , , , ,

12 kommentar to “Kjærestevotter & sånt”

  1. Elin Says:

    Hei.
    Disse vottene kjenner jeg også. Blitt noen par gjennom tida. Men jeg har aldri tenkt på å strikke menneskene røde. Ble det vanskelig med tråddraging? Jeg strikker også fellesvotten på en annen måte, flat og ikke oppå hverandre om du skjønner min klønete forklaring?
    Pakker du garn til påske nå må du gjøre det to ganger. Det kommer til å være tomt i den kurven før påske:)

  2. teshastrikk Says:

    Hei! Det røde broderer meg med maskesting etterpå, ellers tror jeg jammen det ville blitt uoverkommelig! Ja, jeg strikker også fellesvotten flat, så den forsto jeg jo godt! Har ikke «fysisk» begynt å pakke garnet. Vurderer å investere i hengelås…
    Ha det fint!

  3. Solveig Says:

    Du er nok ikke den eneste som legger mye arbeid i å planlegge påskehåndarbeid. Av erfaring vet jeg at det tar minst like lang tid å pakke garn og strikkepinner som alt det andre til sammen…… jeg synes det er helt normalt.

  4. Heidi Says:

    Kjærestevottene er koselige! Tror jeg må strikke noen til oss selv til turgåing for neste kalde sesong.
    Skjønner VELDIG godt problemstillingen med pakking av garn. Forrige Kreta-tur hadde jeg en hel koffert (ikke overdrevent) til garn og annet utstyr. Og på hytta om sommeren… En hel haug!

  5. Hannesol Says:

    Flotte kjærestevotter🙂 Pulsvantene dine under her var nydelige!

  6. Zirkona Says:

    Kjærestevottene var flotte! Det er så koselig å lage slike og tenke på de to som skal få dem og hvor hyggelig de får det på turene sine.

    Nei, slik styr med garnpakking har jeg aldri hørt om. Var tre dager i Sverige for en stund siden. To strikkebager med garn og pinner var selvfølgelig med i bilen, men det er jo helt normalt. Slik gjør vel alle, eller?

  7. Loppelill Says:

    Så fine votter! Ordentlig koselige🙂 Var dårlig med snø hos deg men😉

  8. Jon Edward Ferner Diesen Says:

    Hei! Kan du sende meg en mail ang pris hvis du kan strikke slike kjærestevotter så jeg har å gi til kjæresten min i julegave?

    Mvh
    Jon Edward

  9. teshastrikk Says:

    Jeg blir jo litt smigra når jeg får en sånn henvendelse, men jeg beklager så mye – jeg har nok ikke kapasitet til det.

    mvh
    Tesha

  10. Jon Edward Ferner Diesen Says:

    Skjønner at det er mye å gjøre nå før jul:)
    Men vet du hvor det finnes tegninger av disse, så jeg kan gå noen andre til å strikke? Må jeg finne dette strikkebladet fra 2001?

  11. Jon Edward Ferner Diesen Says:

    Skjønner at det er mye å gjøre nå før jul.
    Men tror du at du kan legge ut bilder av mønster og sånnt? (nå kan ikke jeg fagutrykkene). Det hadde jeg satt veldig stor pris på. Så kan jeg få noen andre til å strikke til meg:)

  12. teshastrikk Says:

    Hei! Det er lettere viss du søker på «kjærestevotter oppskrift». Da vil du finne både denne og andre lignende oppskrifter. Lykke til.

Legg igjen en kommentar

