Kontkorga mi

Her er kontkorga mi.

Sammen med historien om korga som levde sitt eget liv…

etter-toving-5

Nå forstår jeg forfattere som sier at hovedpersonene deres «overtar skrivinga». Denne korga starta ut pent og pyntelig med orden og system i bunn, også bokstavlig talt…

Planene var delvis klare for resten av korga, men det eneste som var helt sikkert var at det skulle ende med røde hanker og kant. Så overtok korga kommandoen…

Ingenting ble som planlagt – hver rute gjorde som den sjøl ville…

Og jeg vil bare presisere: jeg er egentlig et ordensmenneske som må tvinge meg sjøl til å unngå struktur og faste mønstre!

Jeg har brukt Artic fra Trysilgarn i fargene lys og mørk grå, natur, lys og mørk grønn, turkis og rød. I tillegg til de fargene jeg kjøpte inn til korga kom det farger fra garnlageret mitt og blandet seg inn – alldeles ubedt!

Før toving var målene ca.32 cm i alle retninger, etter var de ca.25 cm.

De lange hankene er ferdigstrikka, men ikke tova ennå. Det gjenstår å finne kuler eller knapper til lukkeanordningen. Jeg har «kjefta» på korga for dens utrolige stahet og trassighet underveis – men tilgitt den nå!

korga-i-korga-1bunnen-er-nadd-2fc3b8r-toving-3

etter-toving-4aetter-toving-4cetter-toving-4d

Me like!

Takk enda engang, Zirkona!!!

Stikkord: , , , ,

13 kommentar to “Kontkorga mi”

  1. Astrid Says:

    Knallflotte korg,svigers!!! Nå angra eg sånn pittelitt på koffor eg ikkje heiv meg på den alongen……

  2. Annakin Says:

    Den korgen är rätt och slätt fantastisk! Så bra att ni belv sams till slut då!

  3. amylin Says:

    Oj, for en fantastisk flott korg! En så sterk korg lever selvfølgelig sitt eget liv, ja.

  4. Sol Says:

    Den ble kjempeflott, godt du lot den ta styringa en stund 😉

  5. Sommertid Says:

    Den ble fin altså…fargerik..utradisjonell,morsom og sikkert god til sitt bruk..hva skal du bruke den til sier nå jeg ??
    Go uke 🙂

  6. teshastrikk Says:

    Tusen takk!
    Jo, ser du, Sommertid: den skal fylles med… garn!!!
    😉

  7. Loppelill Says:

    Den ble kjempestilig da!

  8. Solveig Says:

    Ikke dumt å gi fra seg kontrollen av og til. Korga ble fargerik og flott!

  9. Tanja Says:

    Ååh, den ble kjempefin!:) Må si jeg misunner deg den……

  10. Martemor (Gullfisken) Says:

    Så utrolig stilig kurv!! Kjempeherlige farger, og stilig med den teknikken.

  11. Zirkona Says:

    Kurven din ble kjempefin! Godt du lot den bestemme.
    Er imponert over hva disse alongene som ofte starter med et strikketøy og et dokument ender opp i.

  12. Monai Says:

    Å den kurven ble flott og fargerik.Den blir kjekke å ha strikkingen i.

  13. Solveig Aase Larsen Says:

    Den ble jo kjempefin 🙂 Levd eget liv eller ei, fine fargekombinasjoner ble det. Artig med strikketøy i egen strikke-kurv. Kanskje prøve meg på konting det ble fiiiiiinnt 🙂 God helg

Legg igjen en kommentar

