Fristelser og enda en overraskelse!

Du store min! Jeg har da ikke bursdag enda???

Eller er jeg så gammel at jeg har bursdag flere ganger i året (ikke svar, takk)?

Saken er at vi titta oppi postkassen akkurat da vi skulle ut et ærend i ettermiddag. Og der var det pakke! Til meg!!!

Jeg måtte jo bare ta med pakken i bilen og åpne den med én gang!

Og der var det et nydelig kort med en enda nydligere hilsen fra min gode snellevenn petmet! Og to nøster Fabel!!!

img_8446

Kjære, snille petmet: du trenger ikke gi meg gaver bare fordi jeg oversatte den oppskrifta!?!

Den bare «pressa seg på» og ville ut sjøl…

Uansett: TUSEN HJERTELIG TAKK!!!

Og viss du tror garnet blir omsatt enten i et par sokker eller pulsvarmere – ja, så tar du nok ikke så mye feil…

Så var det fristelsene, da…

«Jeg kan motstå alt unntatt fristelser«, sa salige Oscar Wilde. Det er da ikke noe å skryte av det!

Jeg har det på samme måte – spesielt når det gjelder strikking og sjokolade…

Denne gangen gjelder det strikking (nei, tenk det…).

I forgårs «surfa» jeg på Ravelry, og i ei av gruppene jeg er med i oppdaga jeg en «Sockdown» – en slags along.

Kriteriet for mars-sokkene var «lace pattern» (altså sokker med hullmønster).

Jeg bare måtte.

img_8424Jeg har jo «sikla etter» å strikke Pomatomus-sokkene til Cookie A ganske lenge! Det er det mønsteret Nereid Fingerless Gloves er tatt fra.

Garnet er Gjestal Frost, det som jeg fikk av snille, snille Karhu for ei stund siden.

Så ble det til at jeg «spora av» igjen…

Alle andre pågående og ventende prosjekter ble lagt på is. Manglende impulskontroll?

img_84441

Nå er første sokk ferdig, og jeg er begynt på nummer to. Så det er jo egentlig ikke tidsbruken som er det største problemet her.

Nei, det største problemet er alle de utrolig lekre sokkene de andre i gruppa strikker!

OG JEG HAR LYST TIL Å STRIKKE ALLE!!!

Man kan bli frustrert av mindre.

Stikkord: , , , , , ,

8 kommentar to “Fristelser og enda en overraskelse!”

  1. Pinnepenn Says:

    Så fine sokker! Jeg begynner å få sansen for sokker nå.🙂

  2. Sommertid Says:

    Heisann…sååå fine sokker da *sikle* om jeg enda kunne strikke sokker…klarer ikke det jeg..vel ikke hælen da…så om du strikker den..så tar jeg resten..ok ???
    Er maaange fristelser på Ravelry…heldigvis har jeg fortsatt litt sperre på engelske oppskrifter..så…da stopper det seg selv…litt.
    Go fredda imorra🙂

  3. MayM Says:

    Nydelig sokker du har strikket.

  4. Hannesol Says:

    Lekre sokker! Og æsj ja, det er så masse en lyster etter å strikke men så har en jo begrenset med tid og armer! :0)

  5. Elin Says:

    Nydelige sokker. Ligner på de pulsvantene du strikka før?
    Hvor mange barnebarn har du forresten? Nysgjerrig a ma.

    Hilsen strikkefrua

  6. teshastrikk Says:

    Jepp! Det er sokkemønsteret som er grunnlaget for pulsvarmerne!
    Jeg har to! Ei jente på snart 6 1/2 som går i første klasse, og en gutt som er 4 år og 8 mndr.
    God helg, folkens!

  7. Ann Karin Says:

    Her var det kommen møye fint .
    Ja . Du trur kansje eg ikke har vore innom bloggen din . Joda!
    mången gånger,men eg har barra ikke tattt meg ti t å kommentert alt det fina . (fy,fy meg)
    Ugla huå , sokkane knall fint. Uventa pakkar i postkassen er jo kjempe kjekt. Du har nok jort deg forkjent til dei..

    Nå vil eg ønska deg ei super duper helg.
    Hasta luego ; )

  8. dati Says:

    Dei sokkane du har strikka er kjempeflotte. Eg ønske deg ei riktig flott helg🙂

Legg igjen en kommentar

