Uhu-uhu… eller ugler i mosen…

576px-bubo_bubo_winter_11Bubo bubo, mest kjent som Hubro, har gitt navn til marslua i «Luer for huer» – alongen på Hobbyboden.

Fra Wikipedia:

Hubroer (Bubo) er ugler i en slekt som omfatter mer enn 20 arter av egentlige ugler og finnes i store deler av verden. De er noen av de største uglene.

Klikk og lytt: «Uhu-uhu…»

Jeg har strikka lua «Bubo bubo» i Viking SportsRagg på pinne nr.4.

Dette garnet er litt tynnere enn det som var angitt i oppskrifta, så jeg brukte maskeantallet for damelua og endte opp med ei barnelue.

Foreløpig har to av «uglene» fått perleøyne.

img_84151

Ugler var også temaet i vottealongen på samme sted.

«Give a hoot» er det treffende navnet på denne votteoppskrifta!

img_8423

Jeg har strikka vottene i Robust fra Sandnesgarn, og disse ble også barnestørrelse, ca.7-9 år. Knapper til øyne!

Stikkord: , , , , , ,

6 kommentar to “Uhu-uhu… eller ugler i mosen…”

  1. Zirkona Says:

    Her ugles det virkelig! Kjempeflotte både lua og vottene. Artig måte å bruke fletter på!

    Likte spesielt vottene kjempegodt. Faktisk så godt at harlysttilålagelista ble enda lenger. Som om den ikke var lang nok fra før.

  2. teshastrikk Says:

    Takksann!
    Det er bare en ting jeg liker bedre enn at harlysttilålagelista mi stadig øker, og det er viss jeg bidrar til at andres lister også øker.
    Felles skjebne = felles trøst.
    Viss vi overhodet trenger trøst for en sånn ting.
    Vilket jeg slett ikke er sikker på…

  3. Maibritt Says:

    Ugler i mose*ler* Flott lue og votter

  4. Livm Says:

    Flott lue og votter du har laget. Disse uglene er jo morsomme og kan brukes på de fleste klær!

  5. trulte Says:

    Flotte uglevotter og lue. Virkelig stilige.

  6. Solveig Says:

    Kjempeskjønne ugler. For hver gang jeg ser dem øker lystesn til å strikke både votter og lue hos meg også. Hadde en bare hatt dobbelt så mye tid….

Legg igjen en kommentar

